{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.471 visninger | Oprettet:

udførelse af lækage måling {{forumTopicSubject}}

Nu kan det godt være jeg spørger rigtig dumt men hvordan udføre man en lækage måling på alle 4 cylindere? Jeg har lækage måler osv. men jeg syntes ikke det kan passe at min mekaniker ikke har tid i 2 uger, så nu gør jeg det sku selv!

Håber nogen kan hjælpe

Mange tak på forhånd

Kristian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udførelse af lækage måling
  • #1   2. dec 2010 Hvis du tænker på en kompressionstest så kører du motoren varm, skruer dine tændrør ud sætter den i 1 cylinder af gangen og tørner motoren. Hvis den husker hvad den stod på så kan du gøre det alene, ellers skal diú lige have en makker til at kigge for dig.
    Sørg gerne for at der hverken er gnist eller benzin til motoren. Omkring 12 bar, afhængig af motor er vist ikke unormalt, men det vigtigste er at de er ens.

• #2   2. dec 2010 Super! Mange tak smiley

• #3   2. dec 2010 Kompresions test siger ikke rigtig noget om motoren slitage.
    Du kan sagtens have en motor med god kompresion, men som bruger op til 5 litter olie per 1000 Km. uden problemmer.

Lækagemåling eller blowby måling fortæller ofte en del mere.

Men et typisk eksempel er en motor som har tændingsbanket og knallet alle sekundære ringe (Olie skraberinge) på alle 4 stempler.
    Det er nemlig de mest sårbare over for tændings banken, da de øverste kompresionsringe er meget mere hårføre da de skal kunne holde kompresionen.
    En motor med knækkede eller fastbrændte olieskrabe ringe, skraber ikke olien af cylinderen ved tilbageløb, dermed forbrændes olien nu i stedet under forbrændingen og dette ses ikke altid tydeligt på udstødnings siden.
    Men ved påløb vil der ved efterfølgende gas givning være stor chance for en visuel forkomst af olie afbrænding i udstødningen.

Her sørger den ekstra olie hinde netop for at holde kompresionen ekstra oppe og man vil således kunne måle den mest fantastiske kompresion, mens motoren egentlig er klar til en adskildelese og udskiftning af alle ringene.

Derfor siger jeg altid, at en kompresions test siger ikke den fulde sandhed om en motors tilstand, ja den kan faktisk være direkte vildledende...

• #4   2. dec 2010 Husk at give fuld gas så motoren kan suge luft.

Kommentér på:
udførelse af lækage måling

Annonce