{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.001 visninger | Oprettet:

Fyringsolie vs. Diesel {{forumTopicSubject}}

Ja ved godt det er ulovligt at køre på fyringsolie, dette er ikke et debat indlæg om, om man må, om det er iorden eller andet moralsk fis.

Er der overhovedet forskel?? Der er jo forskel på Benzin....

Har hørt commonrail motorer skulle være meget følsomme? Er før kommet til at tanke fyringsolie, simpelhen ved en fejl på en tankstation, og bilen kørte uden problemer. Det var dog en 99 Golf 4 TDI, men hvad sker der f.eks. med en E90 320D som jeg har nu!!??

smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fyringsolie vs. Diesel
  • #1   11. dec 2010 for det første er det farvet, så det ryger anderledes og du kan blive busted på det.
    for det andet så er der meget mere svovl i fyringsolie. så dine dyser skal skiftes oftere.

• #2   11. dec 2010 Altsår nu skal jeg ikke sige noget for højt men jeg har da kørt en del på det og har ikke oplevet at det er farvet eller det var et problem på dysserne. køre en tank fyrolie der efter en tank diesel og så vider du kan også blande halv halv.

• #3   11. dec 2010 man er sku på røven hvis man køre rundt i en e90 320d og bare overvejer at hælde fyringsolie på den ...... hehe

• #4   11. dec 2010 Jeg har hørt det er det samme, har hørt om mange der har kørt på det??

På den tank hvor jeg flere gange har tanket, er pistolen sort og sidder ved siden af benzinpistolen, så har flere gange tanket forkert.. Også i min 2,5 V6 TDI, igen uden problemer..

Der er vel også en grund til at det er farvet, for at man skal kunne bevise man kører ulovligt på det? Hvis man ligefrem ku se forskel uden farven, hvorfor så farve det???

Og igen, det var ikke et indlæg hvor vi skal debatere moral smiley

• #5   11. dec 2010 Igen, jeg tanker ikke fyringsolie med vilje smiley Og nej er bestemt ikke på røven smiley

• #6   11. dec 2010 Har kørt flere år på fyringsbob i vores rocky og der er aldrig sket en skid.. det kan sku godt være at den ryger lidt lyserød men den er dælme hverken død eller færdig så alt det i andre lukker ud om at den dør.. nul og niks, fyringsolie = diesel med lidt mere olie i og det dør bilen sku så absolut ikke af.

• #7   11. dec 2010 fyringsolie = landbrugs diesel blot med en anden fyldnings farve..

• #8   11. dec 2010 altså det med farven er fordi firmaer ikke ska snyde med det da det er noget med moms og halløj blir firmaet taget i det kan det udløse bøde har aldrig hørt privat personer få nogen .. det er så lige er det mere alvorlige er at der er forskel om det er til udendørs tank eller indendørs der er forskel på frysepunktet og f.eks diesel er der et noget højere frysepunkt på men igen udendørs tank eller indendørs .. ps bor du i jylland kan man sagtens købe diesel til langt under prisen kræver bare lidt plads til beholder smiley

• #9   11. dec 2010 Ham der tjekke oliefyret ved mine forældre mente det skulle udskiftes ca 1 år efter de flyttede ind i 1991 Der blev skiftet en dyse i 2002 og i 2008 blev fyret skiftet og det var samme mand der kom hver år. og da han så kom i 08 sprugte han hvordan vi fik det til at kører endnu. det havde kørt på diesel i stedet for og han bekræftede at det nemt kunne være derfor det holdte bedre. så det må jo være renere.

• #10   11. dec 2010 Jo ældre bil, jo mindre fare. Min gamle goller kunne sq køre på alt sterol hehe.

Diesel, fyrringsolie, rapsolie, brugt friture olie (filtreret) - den åd det hele. Eneste minus var at de tykke olier skulle fortyndes 10:1 med diesel når temperaturen kom under 10 grader. Fik den endda til at køre på en blanding af klejne-fedt og diesel en gang til jul hehe

Skal siges det ikke var den golf jeg har på min profil, men en hærget og udkørt goller fra 86 jeg havde et halvt år inden synshallen bustede den for alternative luftindtag i bunden hehe

• #11   11. dec 2010 opel vectra dti kører fint på fyringsolie,gennem flere år,dog er den jo ikke bland de nye (slæder)

• #12   11. dec 2010 du skal ikke gøre det på nyere biler,du kan smadre pumpen

• #13   11. dec 2010 kan det overhoved betale sig mere? sidst jeg skulle bestille olie til huset, kunne jeg næsten spare 40øre pr. liter hvis jeg tankede diesel på den nærmeste tank, end hvad de skulle have for fyringsolie de normale steder

• #14   11. dec 2010 En gammel dieselmotor kører rigtig godt på fyrringsolie, da der er mere sod i.

Men du må ikke give en moderne commonrail motor fyrringsolie. Der er en god chance for at pumpen står af ved det, og på sådan en bmw betyder det et værkstedsbesøg på 20.000+ kr!

• #15   11. dec 2010 fyringsolie er det samme som disel til landbrug det er bare farvet og det indeholder ikke mere svovl eller andet end alm disel smiley

• #16   11. dec 2010 Hov, jeg mente ikke sod men svovl.

• #17   11. dec 2010 Skal man virkeligt spare noget er det farvet diesel til landbrugsmaskiner man skal køre på, og det ved jeg af erfaring at ihvertfald en 2,5TDI i en transporter går fint på. Dog er det jo absolut ingen opfordring til at køre på farvet diesel

• #18   11. dec 2010 Gammel diesel hakker som G2 eller andet er måske ok .
    Men hvis man kører en nyere bil vil jeg slet ikke prøve det.
    er det ikke biligt nok i forvejen at køre en diesel bil ??

• #19   11. dec 2010 Jeg synes det er tosset, alene tanken om at køre på Fyringsolie, når der er diesel nok til rådighed, men jeg har også kun kørt Diesel i 7 år.
    Og synes jeg sparer en masse penge i forhold til Benzin.

• #20   11. dec 2010 ole E: Hvis alternativet er at du kan tanke til en 5'er litteren er det vel meget forståeligt at folk gør det.

• #21   11. dec 2010 fyrings olie = Landbrugsdiesel
    Landbrugsdiesel = Alm. diesel med farve... Baste En traktor har mindst lige så følsom motor som biler.

• #22   11. dec 2010 min gamle golf 2 kørte da i 2år på fyringsolie og den gør det vidst stadig, med de priser vi har nu skal man sku være snu, diesel pt ca 10kr, og fyringsolie over grænsen 5.30:) skal så siges jeg henter olien med en benziner bil

• #23   11. dec 2010 poul B: det med farven er fordi private ikke må køre på det, ligesom blå benzin i gamle dage. det er jo noget billigere end alm. diesel(bare ikke lige for tiden). jeg tør ikke køre på det, for hvis de har skat med ude en dag, og man bliver stoppet, bliver det dyrt. så bliver man sat til et vist antal km. om året, og det forbrug man har haft skal man betale div. afgifter, moms osv. af + en bøde, og der er ikke noget at komme efter. og det kan de måle, om man så hørt kørt 20 tanke alm. diesel igennem siden fyringsolien...jeg ved ikke hvor lang tid de går tilbage

Kommentér på:
Fyringsolie vs. Diesel

Annonce