{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

kristian g
kristian g
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 48

Golf 2 1.6D varmeproblemer {{forumTopicSubject}}

hey har lige købt en golf 2 1.6D og har problemer med at få noget varme i kabinen. har lige skiftet termostat og varme føler til motoren.

tror problemet ligger i at motoren ikke kommer op i drifts temperatur da viseren kun går cirka en 1/4 del op og ville mene den skulle mindst 1/2 op.

når bilen har stået i tomgang en halv time cirka med fuld choker og slukket blæser kan den godt komme op på driftstemp.

men så snart jeg tænder blæseren så falder den og stiger ikke igen selvom jeg kører en rask tur.

når motoren er varm nok kommer der rigeligt varme i kabinen så problemet ligger i at motoren ikke blir varm nok.

hvad kan problemet være? det nyttede jo ikke noget at skifte termostat. og hvordan kan jeg tjekke uden at skulle skille motoren ad om termostaten ikke åbner hele tiden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golf 2 1.6D varmeproblemer
  • #1   26. dec 2010 Tror den termostat åbner for tidligt, hva med blæseren, kører den?

• #2   26. dec 2010 pap foran køleren når der er så koldt som der er lige nu

• #3   26. dec 2010 ja præcis dæk noget af køleren med pap eller noget andet der dækker smiley

• #4   26. dec 2010 Dæk køleren til. De kan bare ikke blive varme de gamle skidderikker der ^^

• kristian g
    kristian g Tilmeldt:
    dec 2008

#5   27. dec 2010 køleren er dækket til men det hjælper lige fedt. selvom den står i tomgang med fuld chokker tager det omkring en halv time i et værksted med et par plus grader for at nå temp.

når bilen er kold og jeg mærker på den nederste slange er den kun lidt lun og ikke nær så varm som den øverste slange men trykker jeg den flad og gir gas så kan jeg mærke den udvider sig ligesom resten af slangerne i systemet men blir dog stadig ikke lige så varm som resten af slangerne. er det fordi den lukker det kolde vand ind fra køleren eller er det normalt?

• #6   27. dec 2010 Tjek nu den termostat, måske åbner den allerede ved 50°.....gradetallet står på den, den kan jo også være defekt

• kristian g
    kristian g Tilmeldt:
    dec 2008

#7   30. dec 2010 lige pludselig en dag varmede den da helt forfærdeligt. så tror nok det er den skide termostat der har lidt sin egen vilje selvom dne er ny. har ikke selv købt den så kan være det er en thansen model:-)

• #8   30. dec 2010 Smid lortet væk - ud til forhandleren og køb en original, så ved man det virker - men find ud af hvilke grader den skal åbne ved...

• kristian g
    kristian g Tilmeldt:
    dec 2008

#9   1. jan 2011 den åbner ved 87-88 grader alt efter hvor du køber den. har før kobt dem fra triscan af og der har jeg ingen problemer haft så tror jeg prøver at skifte den termostat selvom jeg nu ikke har så meget bøvl med temperaturen i bilen. det er værst hvis det fryser hårdt.

Kommentér på:
Golf 2 1.6D varmeproblemer

Annonce