{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

Hjælp til Mini udsugning!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg er i forbindelse med min svendeprøve ved at tegne/ designe et lille sand/glasblæsekammer til overfladebehandling/ rens og maling af forskellige materialer. Men når kabinen er færdig kommer den til at stå i et værksted uden central udsugning, og jeg ville derfor gerne monter en blæser direkte på kabinettet, så man bare kan føre en slange ud i gennem et vindue eller ligende. Men hvor meget luft skal sådan en ku flytte, og hvad er den billigste løsning. Kammeret har en samlet Vol. på ca. 0,5 kubikmeter.

En hver hjælp er velkommen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til Mini udsugning!!!
  • #1   30. dec 2010 Det er noget ged.

Du skal jo lige huske på at udsugningen tager en hulens masse støv og sand med ud, så man skal have noget filterværk på også.

Du skal kigge på hvor meget luft blæsepistolen kyler ud - så skal blæseren kunne fjerne ca 20% mere end det for at holde undertryk i kabinen så støvet ikke vælter ud alle steder.

• #2   30. dec 2010 Ok... Tak smiley
    Havde også tænkt mig at sæt noget stof/filt eller ligende et eller andet sted på udsugningen... (ikke mindst også for at skåne Hvem/hvad end der måtte være, der ude hvor min slange ender...)

Men skal jeg ha ca 20% mere ud, end jeg puster ind, vil jeg med en alm.
    haral nyborg sandblæsepistol der skyder ca 180 L/min altså suge omkring 216 liter+ eventuel kompencering for modstanden i filteret og utætheder....

Hmm... nogen der ved hvor meget luft en alm emhætte kan flytte?

• #3   30. dec 2010 Ikke nok. smiley

Du skal have sådan en udsugningsblæser...

Kommentér på:
Hjælp til Mini udsugning!!!

Annonce