{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

Ups den gled ind i kantstenen {{forumTopicSubject}}

Jeg var på vej hjem fra arbejdte i min opel kadett 13s 89.
da jeg pludselig skred ind i kantstenen.
(der var 10cm sne)
Nu sejler den temmeligt meget i bagenden og rettet sidder lidt skævt.
det føles som om at baghjulene kan rykke sig 10cm fra side til side når jeg køre.
kan ikke rigtig forstå det. det gik langsomt da jeg ramte kantstenen. det var med baghjulet i venstre side først og så lige ind og markere på venstre forhjul bagefter. ikke hårdt.
På forhånd mange tak.
håber at i kan hjælpe da jeg tit bruger bilem


Kommentarer på:  Ups den gled ind i kantstenen
  • #1   26. feb 2004 Løft bilen op på en donkraft og se hva der er knækket eller bøjet... En bil kan sku ikke klare det.. Men tror nu de forreste hjul er sluppet fra det med livet i behold, hvis de kun lige markerede kantstenen... Men ville ABSOLUT ikke køre i den, hvis der er noget ivejen med den bagaksel.. Du har ingen muligheder for at styre hvis det er tæt på at gå galt..

    Bedste opel hilsner....


  • #2   27. feb 2004 ja det var heller ikke meningen at den skulle køres længere end ud på liften. der er ikke synlige spor efter sammenstødet.
    Det er ellers sn lækker opel du har dig


  • #3   27. feb 2004 Tak.... Har du mulighed for en 4 hjulsudmåling?? Ellers så tager du et langt stykke snor og spænder rundt om bilens hjul.... Forstår du??

    På den måde kan du se om bilens sporing er helt hen i vejret...


  • #4   27. feb 2004 Snorene skal være fra forhjul, og ned langs siden af bilen og så rundt om baghjulet... Over til det andet baghjul og op til forhjulet.... På den måde... (jeg er sku ingen ørn til at forklare....) Snorene skal løbe langs midten af hjulene, og må ikke røre skørter eller andet end hjulene... Hvis det ser ok ud, så skub bilen så hjulene har drejet en kvart omgang og prøv igen.. Gør det så du har målt det fire gange....

    Det er den nemmeste, men ikke mest præcise måde at se sporingen på...


  • #5   27. feb 2004 Hvis dit baghjul kan rykke fra side til side, lyder det som en stabilisatorstang der er knækket. Den sidder typisk fra hjulnavet eller bærearmen til bunden af bilen. Typisk fremad....

  • #6   27. feb 2004 mange tak for det.


Kommentér på:
Ups den gled ind i kantstenen

Annonce