{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Batteri i golf 4
  • #2   31. dec 2010 takker og godt nytår

  • #3   31. dec 2010 nr 1 ville være at smide et tørbatteri i bilen. det kan holde til flere af/på ladninger. og der er også mere power i

  • #4   31. dec 2010 Hvad prisklasse ligger de ca i

  • #5   31. dec 2010 kommer an på mærke og str. optima er i mine øjne noget af det bedste og koster også lidt.
    http://www.equip.dk/shop/optima-batteri-yellow-3440p.html
    du kan købe et snajder i samme shop dog ikke kommet på nettet endnu.
    et polsk batteri i fornuftig kvalitet 70 amp til ca 15-1700


  • #6   31. dec 2010 Husk bare lige, at deep-cycle (Optima Yellowtop) batterier er uegnet som alm. bilbatteri, da de ikke kan tåle konstant opladning.

  • #7   31. dec 2010 De ligge også way over mit budget smiley

  • #8   1. jan 2011 Phuck @lot - Hvor i alverden har du det vrøvl fra?

  • Bodie K
    Bodie K Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Svar: 21
    #9   1. jan 2011 som sagt sker der ikke noget ved det blot skal du tænke på om din generator kan lade op, det er jo generatoren som leverer strømmen til det batteri som bilen er født med

  • #10   1. jan 2011 Større batteri er altid godt, men du skal huske på 10% reglen for ladning på batterier.
    Den går i al simpelthed ud på at et batteri kun kan tage i mod 10% ladning af sin pålydende værdi.

    Så har du et 50Ah. batteri kan det altså kun modtage ladning på op til 5A bortset fra et kort øjeblik.

    Dvs. også sige at hvis du så sætter et dobbelt så stort batteri i, så nu have et batteri som tager i mod den dobbelte ladestrøm på altså 10A.

    Men hvis bilen er født med ladekabler til et meget midnre batteri, så er det ikke generatoren du skal være bange for, de kan altid klare en del mere og skal som sagt kun lade med 10% af battteriernes pålydende værdi.

    Derfor kan du nyde godt af at have et større batteri fordi du kan lade nogle Ah hurtigere på, men man skal lige huske på at trods man lader med den dobbelte strøm, så er batteriet jo også dobbelt så stort, så ladetiden vil altid være den samme, men får bare ladet Ah hurtigerer op og det er en god ting hvis man køre kortere ture med stort strøm forbrug.

    Så det eneste du skal tænke på er dine lade kablers kapacitet fra genreratoren og op til batteriet, de kan nemlig sagtens være dimensioneret meget snært ved grænsen af hvad dit normale batteri kan modtage af ladestrøm.

    Det er noget som mange slet ikke tænker på, men eks. mercedes bilfabrikatten, der kan du vælge som option at få leveret din nye mercedes med et større kapacitets batteri og ikke underligt nok, så følger der altså en større dimensionering af ladekabler med til den option, fordi batteriet netop kan modtage en større ladestrøm.


  • #11   1. jan 2011 Korrekt.. Men..Dette gælder så ikke på et Optima.. Det kan uden problemer tage imod alt hvad din generator kan klare.

  • #12   1. jan 2011 Det er så ikke 100% korrekt Quas.

    Alle batterier har en indre modstand omend ja den er meget lav på et Optima batteri så er den der trods alt stadigl


  • #13   1. jan 2011 Ja selvfølgelig, men det skutte det store på et gele batteri, kører med 2 stk, og en 110A Generator, og den har ingen problemer med at hive dem op i løbet af meget kort tid, trods de kan være kørt næsten i bund, grundet Benzinfyr osv, der bruger en større mængde strøm.

    Hvis man læser lidt i manualen der følger med Optima Yellow Top, vil man kunne læse sig til at det stort set tager imod alt hvad man kan fodre det med.. Det dælme det bedste jeg har prøvet.


  • #14   1. jan 2011 Ja, men det er ikke altid ønskværdigt at et batteri tager i mod mere ladning end hvad din genreator eks. kan tilbyde.

    Hvis dit batteri begynder at være fladt efter brugaf eks. fyr.
    Så lader det ikke meget til overs for resten af systemmet så som bilens behov for strøm, det slider både mere på din generator men gør også at du kan opleve ikke at kunne starte fordi ladningen krøver mere strøm end generatoren kan levere, så med førre det at den begynder at gå i knæ og så falder spædningen som resultat heraf og det betyder at man så ikke kan starte bilen fordi styringer og tænding etc. skal bruge mindst 10 Volt for at fungere.

    Så de er super gode som forbrugs batterier, men som alm. strømtank til bilen, skaber det et nyt problem som man ikke har med alm. batterier.


  • #15   2. jan 2011 Nu var det også blot et grelt eksempel, plejer ikke at køre dem ned, men faktum er at et gele batteri kan lades op relativt hurtigt selvom det kommer langt ned, hvorimod et almindeligt syre batteri er færdigt, hvis det først kommer derned, Tror man skal opleve Optima batterierne for at kunne udtale sig, har kørt med dem i flere år, med skillerelæ og hele molevitten og det spiller bare.. Men vil medgi dig at hvis resten af systemet halter, så får man hurtigt problemer.

Kommentér på:
Batteri i golf 4

Annonce