{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
487 visninger | Oprettet:

Opel freak ?? hjælp . {{forumTopicSubject}}

hej, jeg håber lige på en kan hjælpe mig.

Jeg har en Kadett E 1,6i NZ og en Vectra A 1,6i NZ.

Vectra'en har sænkningsfjedre på, dem ville jeg så hellere have sad på Kadett'en.... Passer det over? evt. man kan tage hele fjederbenet osv ?

OG - så har jeg manifold og forrør fra en 1,3s motor, som er 2 rør ved siden af hinanden ned under motoren, hvor min 1,6'er kun har 1 rør. Er der effekt i at bytte det rundt?
Jeg har på forhånd skåret katalysatoren væk smiley
Begge motore har efter papire 75hk, måske 1,6'en er svækket lidt på at der sidder kat og kun 1 rør originalt?

Andre gode råd og tips ?

På forhånd tak
Steffen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel freak ?? hjælp .
  • #1   2. jan 2011 Hvis du vil have mere ud af din motor for meget små penge, så sørg for at alle hestene er hjemme og har det godt. Gør følgende:

    Giv motoren en bell ADD kur. Den til indsugningen. Den til at komme i tanken og til slut den til olien.
    Skift olien og filtrene. Køb en god castrol olie. Den er some pengene værd og smid en liter swedoil i også.
    Skift tændrør til en god kvalitet. Bosh har nogle rigtig gode.
    Skift luftfilter. Evt åbent sport.
    Skift benzinfilter.
    Udskift alle vaccumslanger.
    Sørg for ingen bremser hænger æg dæktrykket er korrekt.
    Udskift rotor og rotorhus
    Ny tændspole der ikke er oliebaseret.
    Nye tændkabler

    Giver du den sådan en tur har du det bedste udgangspunkt. Det kan også anbefales at tanke hver tredie tankfuld med Shell w-power.


  • #2   2. jan 2011 1.3s topstyk med knast + udst og en anden karburator 1.3s tænding uden begrænser (kun hvis dine ventilløftere er nye eller laver så de er justerbare)
    mht opeltuning RISSE MOTORSPORT


Kommentér på:
Opel freak ?? hjælp .

Annonce