{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.048 visninger | Oprettet:

turbo diesel bruger vand ? {{forumTopicSubject}}

Min golf 2 turbo diesel er begyndt at bruge vand..
Den bruger ca en liter på en tankfuld.. den ryger ikke, og er aldrig blevet skruet i.. der er ingen utætheder efter hvad jeg kan se..

Hvad kan problemet evt være ? Har tænkt på toppakningen, men den opføre sig overhovedet ikke på samme måde, som jeg ellers har oplevet, ud over vandet forsvinder..

Og hvad skal jeg bruge af værktøj til evt skift af pakning ? Og hvordan med tandrem, der er jo ikke rigtigt tænding på ligesom på en benziner,.

Det er en 1.6td..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  turbo diesel bruger vand ?
  • #1   25. jan 2011 Toppakning eller utæthed du ikke har fundet smiley

• #2   25. jan 2011 Jeg har samme problem på min BMW, og der er et lillebitte hul i min køler.. Se om du ikke kan lægge noget under din køler hvor du kan se hvis der drypper kølervand ud.. Det var dejlig nemt her imens der lå se at se det smiley

Min kan man se det dryppe rimelig ofte når motoren er driftsvarm og kører.. det drypper vel engang hvert 10. sekund smiley

• #3   25. jan 2011 min golf 3er tabte også vand pga en defekt køler.
    der var intet at se indtil vi satte 1 bars tryk på køleren
    når den stod stille spildte den ikke

• #4   25. jan 2011 Det er værst i de her dage hvor den står i et kvarters tid i tomgang og varmer op.. så den drikker mere i tomgang end når den kører.. den bliver ikke for varm og tager ikke for lang eller for kort tid om at blive varm.. og den prutter ikke ud af udstødningen, den hopper heller ikke i hele bilen som med en benziner, og det lyder heller ikke som om den køre på 3 cylindere.. olie bruger den heller ikke... og den blænder det heller ikke...

Men hvad skal der evt bruges til at skifte top pakningen ? Har ikke rigtigt råd til at give 3k på et værksted for det..

• #5   25. jan 2011 Johnjohn:

der skal bruges et slibesæt, en rimelig momentnøgle (ik dem til 179kr) og gerne et par sider fra en værkstedsmanual til din motor smiley

• #6   25. jan 2011 tænker nu mere på hvilke bolte top stykket sidder med, og hvor man evt ville kunne finde en top til det... kan huske på de gamle Ford motore på teknisk, at det var specielle bolte, torx lignende, bare med flere hakker.. og hvordan fungere det. Mde tandrem på sådan en diesel ? For på en benziner skal der jo tages vildt hensyn til hvert remhjul, men på en diesel er der jo ikke nogen tænding i den forstand, som der er på en benziner.. har moment nøgle, så mangler kun top til strækbolte, og hvordan det lige er med tandrem.. har ikke manual til den desværre...

Kommentér på:
turbo diesel bruger vand ?

Annonce