{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.854 visninger | Oprettet:

1.9TDI Går pludselig i stå - hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej

Har en Skoda Superb fra 03 der snart har gået 370tkm

Det den klassiske 1.9tdi 130 pumpedyse motor.

Starter helt fint ved kold start, men går en smugle uroligt i tomgang (og kun i tomgang)
Når den så er blevet varm går den den pludselig ud hvis man træder koblingen ned (er blevet værrere og værrere) og vil derefter så ikke starte igen, før der er gået fra 5min til 30min, medmindre den får et skud dieselstart.
Bilen trækker fint.

Der er 0 Fejl på køretøjet - udlæst med Vagkommander og Bosch tester

Vandtemp. føler er ok
MAF er ok
Der er lige kommet nyt ledningsnet til dyseenhederne pga anden fejl (rystelser og udsættere i motoren)

dysernes indsprøjtningsregulering i tomgang:

cyl 1 ligger mellem 0 og 0.50
cyl 2 ligger mellem -2.35 og -1.50 ca
cyl 3 ligger mellem -0.50 og 0
cyl 4 ligger mellem 1.60 og 2.96

Så vidt jeg ved så skal dataene give 0 sammenlagt og må svinge mellem -2.50 og +2.50
Og så ligger dyse 4 jo noget højere, men har også hørt at det vist er meget almindelig at de ligger en anelse højere?
Nu koster EN enkelt dyse jo ca. 8000kr. så det er ikke noget man bare lige køber før man er 100% sikker!

Så er meget håben for jeres Erfaringen eller gode råd og fif!

Kommentarer på:  1.9TDI Går pludselig i stå - hjælp!
  • #1   27. jan 2011 Har du tjekket din brændstofpumpe i tanken ?

• #2   27. jan 2011 tomgangskontrolventilen???

• #3   27. jan 2011 Claus: pumpen køre i hvert fald og der er masser af brændstof oppe ved filteret.

M: kan den godt gøre at den ikke vil starte igen? :S

• #4   27. jan 2011 Hej Steffen.

Min pumpe stod af sidste vinter - lidt samme mønster som din - den startede fint og jeg ku køre x antal km . hvorefter den så pludselig døde - havde den til mekaniker som fejlsøgte uden resultat - mekanikeren gav den en gang dieselstart og vupti så kørte den igen - de tog en lang prøvetur uden problemer - jeg fik bilen igen og sku afsted dagen efter - startede op uden problemer , men nåede ikke mere end et par kilometer - jeg lagde an til et venstresving koblede ud og bilen gik død igen - resultate blev at brøndstofpumpen blev skiftet og siden har der ikke været noget - det der kan ske er, hvis fødepumpen i tanken er ved at gå - så er højtrykspumpen i stand til at suge brændstof nok i en given periode - det er bare mit bud - og det er da værd at undersøge - pumpe i din er mig bekendt den samme som i min, det koster mig som jeg husker et par 1000 kroner - billiger end at begýnde at rode med dyserne smiley

Skriv endelig tilbage i tråden når du får problemt løst - ku være sjovt at få at vide hvad det ender med - held med det ...

venligst

• #5   30. okt 2012 fandt du fejlen steffen ?
    har en kammerat som døjer med det sammen nu

• #6   11. feb 2019 Jeg ved godt at dette er en gammel tråd. I det tyske TV-program "auto mobil" søndag d. 10. feb. 19 blev vist samme fejl. Årsagen var, at der var byttet om på 2 slanger på brændstoffilteret. Forklaring: Der sidder en termostat i den ene tilgang til filteret, fordi brændstoffet skal recirkuleres, når det er koldt. Termostaten lukker når brændstoffet bliver varmt og sender brændsstoffet retur til tanken. Når slangerne er blevet byttet om, så er der lukket for motoren, når brændsstoffet bliver varmt smiley

Kommentér på:
1.9TDI Går pludselig i stå - hjælp!

x