{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.741 visninger | Oprettet:

volvo b18 puster {{forumTopicSubject}}

hej jeg har erhvervet en årg 68 volvo 144s med b18 motor og 2 su karburator, den vil i midlertidig ikke rigtigt tage gassen, hvis man træder let på speederen kører den fint men så snart man vil længere op i fart evt. fra 80 til 90 km/t skal man træde speederen ned til langt under 2/3.
jeg har set lidt i motorrummet og bemærket at motoren puster op gennem ventildækslet (proppen ) der er forbundet med luftfilteret via en gummi slange.
er dette normalt med overtryk i toppen af dækslet?
der er ingen vand i olie og den bruger ikke vand fra beholderen.
det skal siges den har stået stille længe og der kan måske være noget slam i karb?
er der nogen der har viden om hvordan man skiller dem ad og samler igen (mht. olie o.s.v.)
mvh søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  volvo b18 puster
  • #1   27. jan 2011 det er underkompression lidt pulsering vil der altid være, men hvis det står ud med røg og damp er cylinder og stempelringe godt slidt.

• #2   27. jan 2011 det lyder nærmest som der er udstødning op gennem proppen og den lugter også lidt af udstødning.

• #3   27. jan 2011 det er også udstødning der kommer ud

• #4   27. jan 2011 hmm hvordan kan luft der slipper forbi stemplet og ned ad komme op i mit ventildæksel?

• #5   27. jan 2011 det er det man kalder krumptaphus udluftning. Det kan ikke lade sig gøre at lave en motor der er 100% tæt, hvis der ikke var det hul ville overtrykket sive ud alle steder= en masse oliespild. Grunden til den slange går over til luftfilteret er at der ikke skal slippe oliedampe ud i naturen.

• #6   27. jan 2011 jo men den udluftning sidder på siden af min motor og går i en slags hus inden den går neden ud ,som de gør på vores gamle ford traktor(feks.)

• #7   28. jan 2011 så kører den igen
    jeg tog komp. test og de lå alle som følger 11,5/12/11,5/11,5 i bar
    derefter tog jeg og kikkede på karburator og rensede alt og samlede alt og så gik bilen og den puster kun ganske lidt ud af proppen i ventildæksen.
    jeg tror ikke jeg har lavet det me´n der er noget som har siddet fast i motoren og det har så løsnet sig selv via varmen fra tidligere start , om det er en ventil der ikke lukkede ordentlig(mit bud) eller andet ved jeg ikke men den dur nu.
    det sagde som udstødning ud af ventil dækslet og lugtede ,derfor tror jeg det var en udstødnings ventil der (hang)

Kommentér på:
volvo b18 puster

Annonce