{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.874 visninger | Oprettet:

Skift af trækaksler {{forumTopicSubject}}

Hej, nogen der lige kan anvise mig en side eller selv fortælle hvordan og hvorledes med skift af trækaksler på en peugeot 206 (fra 99)?

Umiddelbart kan jeg se at jeg kan nøjes med at løsne 2 bolte, for at få hele skidtet af. Lyder det rigtigt nok?

Og hvor fylder man lige gearolie op igen på en 206'er? Synes ikke lige jeg kunne lokalisere proppen til dette. Jeg kiggede jeg heller ikke grundigt efter, men kunne være rart nok hvis nogen lige kunne fortælle /vise hvor jeg præcist gjorde dette.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af trækaksler
  • #1   28. jan 2011 Proppen sidder i enden af kassen som den eneste store bolt i endedækslet.. Mener det er en 19mm top der skal bruges!! Men ja, det lyder meget rigtigt.. Løsne bærearmen i bærekuglen, og så navmøtrikken!!

  • #2   28. jan 2011 2 bolte!? Arrrrh!!

    Du skal først have hjulene af smiley det er 8 bolte.
    Så skal du have styrekuglerne af i begge sider. Det er 2 møtrikker
    Så skal du have stabilisatoren/kødben løsnet i den ene ende. Det er også 2 mørtikker.
    Så er der bærekuglen det er en bolt/møtrik alt efter hvilken side du tager den på smiley
    Og sidst men ikke mindst navmøtrikken. Som er 2 møtrikker smiley

    Sååå smiley


  • #3   28. jan 2011 proppen sidder i 5.gearshuset ud imod venstre forhjul. Mener det er en 19mm bolt

  • #4   28. jan 2011 Styrekugle og stabilisator er da ikke nødvendigt for at skifte akslen.. Det er kun hvis man vil have rigtig god plads!! Det er da ganske alm McPherson ophæng i for på en 206'er!! Så inkl hjul er det vel 6 bolte!

  • #5   28. jan 2011 haha T, ja man kan også være en ordkløver hva? smiley hehe

    Men så er jeg ikke helt galt på den. Min trækaksel i højre side har sat sig smiley Kan slet ikke dreje til den ene eller anden side og hvis jeg gør lyder det som om hele gearkassen bliver blendet! Noget ærgeligt jo


  • #6   28. jan 2011 'Og sidst men ikke mindst navmøtrikken. Som er 2 møtrikker' <-- Det er da en split, og derefter 1 møtrik!??

  • #7   28. jan 2011 Morten, en split? Den har jeg sgu aldrig mødt til dato og jeg har skifte nogle hundre af de lejer smiley splitter hører til på japanerbiler for de der svagarmede japanere ikke har store nok overarme til at spænde det fast smiley - Og jo der er 1 møtrik i hver side. Det jeg skrev var egentlig til skift af begge sider, ellers er der mange møtrikker for mange smiley

    Kenneth, prøv at pil manchetten af på det yderste led og se om ikke det er det. Det kan faktisk skiftes og fåes løst nogle steder. Så skal du ikke engang til at skifte olie eller noget smiley


  • #8   29. jan 2011 Nu er der indkøbt nye, for de har været på vej til at gå i stykker længe nu. Den i højre side er inde i selve gearkassen og i venstre side er manchetten hoppet total af, så jeg slipper nok ikke.

  • #9   2. feb 2011 Gearkasse olie tappet af. Nemmest hvis man er to om det, det ikke som på en 307, det fandeme barnemad:)

    Derefter hjulet af.
    Møtrik ved trækakslen løsnet. Trækakslen trukket ud af hjulnavet og hold den oppe. Derefter en brækstang eller noget lignene og hive bærearmen/kuglen ned. Nogen gange kan det godt være noget lort at få den bærekugle/bærearm ned, ud af navet.. Så hjælper det hvis man har en en mejsel og banker den bagi i den sprække hvor bærekuglen går op i navet..

    smiley Held og lykke


  • #10   3. feb 2011 Joakim, hvordan tager man trækakselen ud når nav og spindel sidder fast monteret?

    Gearolien bliver ikke nemmere at tappe af. Der sidder en bundprop på det laveste punkt på gearkassen sååå... Og en 307 1,6 8V har præcis samme gearkasse, men bare med kabelskift i stedet. Så det er vidst lidt noget sludder du skriver.


  • #11   30. jun 2016 Hvad med akslerne når de skal ud af gearkassen, skal de bare trækkes ud?

  • #12   30. jun 2016 Skal igang med at skifte kobling på min 207 i næste uge, men det virker jo som en overskuelig opgave ??

Kommentér på:
Skift af trækaksler

Annonce