{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.740 visninger | Oprettet:

Citróen Saxo 97 taber strøm. {{forumTopicSubject}}

Goddag alle.

Jeg har en Citróen Saxo 1.4 fra 97, som jeg har haft siden marts sidste år, har aldrig haft et problem med den. Lige indtil nu altså. For omtrent 2 uger siden skulle jeg hjem fra arbejde, sætter mig ud i bilen, drejer nøglen og så sker der intet, den er simpelthen død for strøm. på det tidspunkt havde den holdt der cirka 6 timer. Jeg får min mor til at hente mig, og senere på dagen kører jeg ud på arbejdet med min far og får den startet med start kabler, vi kører til Thansen og jeg køber et nyt batteri (på det tidspunkt tror vi det er fejlen, da det var ret gammelt der) Sætter det nye i og den starter som en drøm.

De næste par dage kører den som den plejer, indtil vi kører til en fest, hvor den holder stille i cirka halvanden time, så skal vi op på tanken og købe noget sprut, og så er den død for strøm igen. Dagen efter henter jeg batteriet, tager det med hjem og lader det fuldt op, kører ud og sætter det til igen og kører bilen hjem, jeg mistænkte den lidt for at aflade ved en løs forbindelse eller noget, så inden jeg går ind skruer jeg plus'en af batteriet, morgenen efter er den bare helt død for strøm igen, hvordan kan det lade sig gøre når jeg skruer plusen af? og batteriet var ladt fuldt op? Det skal lige nævnes at jeg havde indbrud i min bil for et par måneder siden, hvor jeg fik stjålet mit headunit i bilen. så jeg har kørt rundt uden headunit sat til, er det noget der kan betyde noget? Kom med jeres meninger, nogle mener min generator er død, ville bare være ked af endnu engang at gå ud og bruge 1000 kroner på en reservedel, hvis det i grunden ikke var der fejlen lå.

Håber nogle kan hjælpe, på forhånd tak
Mathias.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Citróen Saxo 97 taber strøm.
  • #1   30. jan 2011 En hurtig måde du kan afklare det på er.:

Lad batteriet på og start bilen, og gå udog pli plusledningen af batteriet, hust den må ikke røre stel eller lign..

Hvis di bil taber i omdrejninger eller går ud, så ny generator..

En anden ting folk tit overser er ladelamper /batteri lampen inde i bilen,???

Lyser den med kun tænding på, for pæren kan jo være gået og du så ikke opdager den ikke lader..

Så klø bare på, og du finder en fejl hurtigt...

Hvis en stjålet HU eller lign skulle være fejlen så vil du helt sikkert have lugtet det eller dine ledninger har sat ild i bilen, og så har du jo slet ikke det problem du omtaler... hehe

• #2   31. jan 2011 min gør det samme, hver gang det har været over minus 5 vil den ikk starte, batteriet er kun lig tre år gammelt, så snart den har holdt en dag stille er den død, har ladet batteriet på flere gange her til vinter,
    jeg har også fået stjålet mit H.U

• #3   31. jan 2011 Idag havde jeg dyret på et værksted, hvor jeg fik målt generatoren, og den virker fint, og lader imens motoren er igang, så generatoren er ikke problemet. Så målte vi om batteriet afladte imens bilen var slukket, og det gjorde det ikke mere end normalt. Så der er kun 2 ting der kan være galt fortalte de mig, enten er der en ledning knækket et eller andet sted, eller også har thansen solgt mig et defekt batteri for 2 uger siden. Og mesteren på værkstedet hældede mere til det sidste. Så nu prøver jeg at køre ud og bytte det, så håber vi at det er det der er problemet.

• #4   31. jan 2011 Det værksted du har været på kan da måle effekten ud på dit betteri...

Men hvis du har tømt batteriet helt og ikke fået det ladet op med en ordentlig lader får du ikke noget ud af det, bare underligt at værkstedet ikke informerede dig om det,

Hvor mange amp. ladede den med...?

• #5   31. jan 2011 Så vidt jeg kan huske ladede den med omkring 26 ampære, kan det passe? Og volt stod på 13.6 for det meste. Men lige så snart jeg slukker bilen er den død, og skal have startkabler for at starte op, eller jeg skal lade batteriet op i en oplader ..

• #6   31. jan 2011 tror jeg har samme problem, men de ledningere du snakker om kunne det være stik inde bag headunit f.eks? min ska stå et døgn i mere end minus 5 fem grader uden blive brugt før der opstår problemer?
    kan min kondenstator have noget og gøre med det`, selvom sikringen er taget ud? mvh alex

• Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #7   31. jan 2011 Mathias Bille A - jeg kan da teste dit batteri, men ved ikke hvorfra i landet du er - men er altid behjælpelig hvis der er nogen der mangler hjælp med bilen og har et værksted hvor vi kan være. bare smid mig en PM

Kommentér på:
Citróen Saxo 97 taber strøm.

Annonce