{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.775 visninger | Oprettet:

Skal n75 ventilen klikke ? HASTER {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lidt problemer med min passat ikke vil trække, og derfor har jeg lige tjekket n75 ventilen om den havde ordenlige forbindelser og efter min mening har den, men når jeg sæter hånden på den kan jeg mærke den klikke som et ræle, SKAL DEN DET eller er det tegn på at den er defekt og det skyldes at jeg har mistet trækraften på bilen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal n75 ventilen klikke ? HASTER
  • #1   30. jan 2011 Den bør ikke klikke.. Hvis N75 ventilen er defekt kan den enten slet ikke lave turbo tryk, ellers laver den så meget, den hopper i nødprogram..

• #2   30. jan 2011 Okay, nødprogram? den viser intet i instrument.. Kan høre turboen hvæse når jeg giver den pedal, og specielt fra 2200 omdr til ca 2900..

Det er ikke LMM da jeg lige har taget stikket ud og kørte en tur og først der var den helt SLØV, satte så stikket tilbage og den kørte lidt bedre..

Er det så stadig N75 ventilen tror du ?

• #3   30. jan 2011 turboen burde kunne høres tidligere.. Er det en VNT turbo der sidder i bilen eller en med wastegate..??

• #4   30. jan 2011 Har lige fået bilen for ca 4 dage siden.

det er med wastegate..? Hvordan ved jeg om turboen er i go stand ?

• #5   30. jan 2011 Er det en 1,8t eller 1,9 TDI?

• #6   30. jan 2011 Hmm.. lidt svært at forklare.. Men som udgangspunkt kan du tjekke om der er slør i akslen.. Men trykket bør tjekkes.. Er du sikker på, aktuatoren til wastegaten kører som den skal, for hvis wastegaten ikke lukker ordentligt, laver den ikke det fornødne tryk..

• #7   30. jan 2011 Joachim : TDI.

SB:

Jeg har ikke kigget på wastegaten endnu.. Men tror også at det er muligheden som du siger, altså at den ikke laver nok tryk.
    Er det ikke nemmest at skifte wastegaten så ? Og er det lige til eller skal det gøres specielt ?

Akslen har jeg heller ikke tjekket, træls man ikke kan høre det når diesel hakker så meget smiley hehe

Slangerne tjekker jeg også imorgen.

Evt et link til wastegaten ?

• #8   30. jan 2011 Ok. Det er din n75 ventil som er i stykker så, den er gået i nød program og det kan ikke ses på instrument brættet.

Prøv at pil plus Polen af en halv time, så burde den kunne trække lidt i et kort stykke tid.

• #9   30. jan 2011 Wastegaten er intern i sådan en turbo, så den kan du ikke sådan lige tjekke, men hvis armen fra aktuatoren til wastegaten ellers kører frit, så virker den sikkert nok.. Tjek alle slanger fra og til N75 ventilen, og vær sikker på der kommer vakuum til ventilen også.. ellers kan en LMM også være blevet dårlig, så motoren ikke får diesel nok.. Jeg plejer at skifte n75 ventilen, LMM'en og slangerne når jeg har haft en TDI. Prisen for disse dele er sku ikke alverden, så gider ikke bøvle med en bil som ikke kører optimalt for de håndører..:)

• #10   30. jan 2011 Hvis N75 ventilen hænger, og turboen derfor laver for meget tryk, så behøver du kun tage tændingen fra et øjeblik, så nulstiller den fejlen indtil du igen giver den så meget gas, den ryger i nødprogram pga. for højt tryk.. Få lavet en fejludlæsning, så kan du hurtigt se, om det er n75 ventilen.. Wastegatefejl samt LMM fejl sætter ikke fejl i motorstyringen..

• #11   30. jan 2011 Okay det går jeg efter imorgen.

Og skifter lige filter også brændstof luft og olie + olie.. og kigger på de ting imorgen.

Tak skal i have det var til stor hjælp.

• #12   30. jan 2011 Turboen opbygger jo netop ikke noget tryk hvis den er gal med n75.

Prøv nu bare at pille plus Polen af en halv time også se om den trækker ok.

• #13   30. jan 2011 Joachim R.. Det kommer da helt an på, om n75 ventilen ikke regulerer ned når max tryk er nået.. Så går den på nødprogram pga. for højt tryk..

• #14   30. jan 2011 håber det er iorden jeg lige låner tråden,
    men jeg har en 1,9 TDI 90hk som ikke trækker, eller den trækker lidt underligt, når man træder på speederen så trækker den lige i 2 sek, og så er det ligesom den mister pusten, så kan man lige slippe spederen lidt, og træde igen, og så trækker den i 2 sek igen, kan det også være N75 ventilen?? for den klikker hele tiden.. har haft tjekker slanger osv, uden at finde en fejl..

• #15   30. jan 2011 Min svogers passat havde en defekt N75, som betød at den gik i nødprogram pg.a. for <b>højt</b> tryk.

• #16   30. jan 2011 Det er super svært at tjekke de udvendigt armerede originale slanger.. Der kan være små revner der ikke umiddelbart kan ses.. Der er for max 100kr gummislanger, så nyt på..

• #17   30. jan 2011 okay, ja prøver at skifte det så, men kan det godt gøre så den trækker på den måde?? syntes nemlig der er lidt underligt, og skal den N75 ventil klikke??

• #18   30. jan 2011 Okay SB tak.. Og jochim det prøver jeg lige imorgen..

Casper N helt i orden.

• #19   30. jan 2011 som skrevet ovenfor, så koster lmm, n75 samt gummislanger ikke alverden, så skift det hele. Det er alment kendt, at disse dele bliver dårlige med tiden, så start dér..Så kan du se, om ikke det hjælper.. Ellers skal der kigges nærmere.. smiley

• #20   30. jan 2011 ja og det koster ca 1500 kr og det er mange penge for en su studerende smiley

Men du ved hvad du snakker om..takker for din hjælp SB.

• #21   27. jan 2013 har du fundet fejlen

• #22   13. sep 2014 Kan vi få en opdatering så vi andre også bliver klogere?!

• #23   27. mar 2016 fandt du fejlen

• #24   27. mar 2016 Ja det gjorde jeg. Rensede ventilen med lidt luft fra kompressoren også kørte den fint igen. smiley

• #25   27. mar 2016 n75 ventiler smiley

• #26   27. mar 2016 Der er kun en n75 ventil

• #27   25. jul 2017 DET ER GODT MAN KAN FÅ HJÆLP. HAR EN SEAT TOLEDO 2.0 TID HK 140. TURBOEN DEN ER GALT MED EL SKIFT N75 VENTIL .KØRE GÅR TRÆKKRAFTEN AF. SLUKKER BILEN 2 MIN SÅ VIRKER TURBOEN. MEGET KORT TID. OG KÆMPE RØGSKY. BAG UD. VAR PLUDSELIG BANGE FOR DER VAR ILD I BILEN

Kommentér på:
Skal n75 ventilen klikke ? HASTER

Annonce