Bremseproblemer i fugtig vejr :-) {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen!
Har lavet en hurtig søgning i forummet, men fandt intet omkring dette emne:
Jeg fik mig en dejlig Altea XL for lidt over to måneder siden... Super lækker vogn og sjovt legetøj!!!
Lige indtil det fugtige vejr begyndte...
Da det for alvor blev fugtigt i vejret har mine bremser virkelig svigtet!?!
Så snart bilen har stået stille i et par timer og jeg begynder at kører, er jeg tvunget til at teste bremselængden. Hvis vejret er lidt for fugtigt forlænges første bremsning efter start med 50 meter fordi fugten skal brændes af skiverne!?!
Husker man så ikke lige at brænde denne fugt af skiverne før man kører, forlænges den første bremsning gevaldigt... Hvilket sidste fredag endte med en skadet front!
Jeg har nu diskuteret denne problemstilling med min forhandler, som erkendte at der var et kendt problem med mange Seat, Skoda og VW modeller, men at de ikke ville gøre noget ved det for der står jo i instruktionsbogen at dette kan forekomme!
Altså vedkender VW, Skoda og Seat at der er alvorlige problemer ved hård opbremsning lige efter start, men de har ikke i sinde at gøre noget ved det!!! Det eneste de kan tilbyde er at skifte skiver og klodser til uoriginale (i mit tilfælde andet end Seat), hvis jeg selv betaler for det!
Er der andre med samme erfaringer og oplevelser som mig?
På forhånd tak!
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.075
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 94 Svar: 2.032
Min pug gør også det samme når den har stået natten over, men har lært mig selv lige at lave en hård opbremsning på vejen ud af "indkørslen" og så er problemet løst. Det handler om vane
Du kan nok ikke gøre så meget andet end og tage imod deres råd, hvis du ikke gider. Og hvis du vil tage kampen op med dem, så kontakt da FDM. De kan helt sikkert gi' dig et konkret svar på om du skal spilde din tid, eller bare acceptere at din bil ikke er så fantastisk som først antaget.
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
okt 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 20
okt 2004
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.075
Dem på corollaen kan næsten ikke bremse før de er kørt varme :S
maj 2007
Følger: 69 Følgere: 63 Biler: 10 Emner: 216 Svar: 2.440
apr 2006
Følger: 99 Følgere: 99 Biler: 3 Emner: 25 Svar: 222
okt 2004
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 17 Svar: 56
Mener selv at det er en temmelig alvorlig sag, især når det ikke er oplyst før køb!
Har ligeledes hørt at man kan rette op på problemet ved at skifte til et sæt kvalitets sportsbremser med skiver!
Bremseproblemer i fugtig vejr :-)