{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.144 visninger | Oprettet:

bilen hakker under accelaration {{forumTopicSubject}}

Hej har et sjovt problem med min bil. når jeg starter den og kører er det
som om at den ikke vil tage gas, det er på kold og på halv varm motor det
sker.. det er som om at den prutter lidt, når den er varm er problemet
væk??? Problemet er opstået i dag.

Det er enormt irreterende..

Så derfor håber jeg at der er nogle herinde der kan give et bud med på hvad
fejlen kan være. Har fået fingerpej om at det kan være spjæld giveren
(mekaniker har sagt det, han så ved en tidligere motor måling at den gav
nogle forkerte værdier ), passer meget godt i min teori om at der så ikke
bliver sprøjtet nok benzin ind i motoren.. kan jeg have ret i den påstand,
men hvis det er den hvorfor er problemet så væk når motoren er varm ?

Det er en Ford Mondeo 1,8i 1993

Hjælp hjælp hjælp...

Hilsner

Anders


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bilen hakker under accelaration
  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #1   29. feb 2004 Jeg tror meken har ret har lige haft samme problem med min Volvo 240 fejlen var smadret benzinslanger der er bare træls

  • #2   29. feb 2004 Har den tændkabler?? I såfald start med at skifte dem, og nye tændrør... Så kan vi snakke om det.. Det er tit (ihvertfald på gamle biler) tændingssytemet der driller...

    Hva med motorlampen? Lyser den? Og lugter den af benzin ud af udstødningen??

    Det kan være mange ting.. Men start med kabler og friske tændrør.. (husk at få korrekte tændrør, og rigtig elektrode afstand...)


  • Sami Z
    Sami Z Tilmeldt:
    dec 2003

    Følger: 1 Svar: 6
    #3   1. mar 2004 Hej Klæmint C,
    du skriver "Hva med motorlampen? Lyser den? Og lugter den af benzin ud af udstødningen??"
    Jeg har lidt af det samme problem, og du har ramt nogenlunde plet med symptomerne... Hva kan det være hvis der er problemer med det du siger???


  • #4   1. mar 2004 Hvilken bil? årgang og motorstørrelse??

    Start med tændrør og kabler.. Og udmål så lambdasonden...


  • #5   1. mar 2004 Får skiftet tændrør og tændkabler i dag så får vi at se om det løser problemet.

    Det er som om at den sidste cylinder ikke kommer med op... det gav mekken mig ret i. Men det er vel sjældent at det er cylinderen eller hvad ?? Tror nu bare at det er mine kabler der gnister og så for den stel og derfor prutter den derudaf... Det er først efter ca 10 km at problemet ophører (= moteren er driftsvarm)


  • #6   1. mar 2004 tændrør og tændkabler skiftet.. nu spinder den som en mis

    lige en note til det med tændrørne kan det passe at de koster omkring 75 kr pr. styk? til en mondeo 93'er (zetech motor) ???


  • #7   1. mar 2004 Jeps.. De er oppe i den pris...

  • Sami Z
    Sami Z Tilmeldt:
    dec 2003

    Følger: 1 Svar: 6
    #8   1. mar 2004 ATT: Klæmint C

    Jeg har en Golf 2 1,3 fra 1987... Det gjorde det så sent som idag igen på vej hjem fra arbejdet. Den begyndte stille og roligt og ryste også gad den ikke og accelerere på motorvejen. Da jeg endelig kørte fra, gik den i stå og gad ik og starte(det skal siges at motoren var varm). Jeg holdt og spærrede for bilerne i små 10 min også lige pludselig startede som om intet var i vejen med den...

    Har du en forklaring doktor smiley


  • Sami Z
    Sami Z Tilmeldt:
    dec 2003

    Følger: 1 Svar: 6
    #9   1. mar 2004 ATT: Anders H

    Hva kostede det dig ink. kabler hvis man må spørge???


  • #10   1. mar 2004 Ahh.. Derfor.. Nu ved jeg hva fejlen er... Du skal nok skifte det mellem nummerpladerne, fra en VW til et bilmærke....

    Nej det er gas..

    Det lyder mærkeligt, må jeg sige.... Men det er ikke samme problem...

    Når den endelig starter starter den så uden problemer?? Eller er den druknet??

    For hvis den er druknet, så er det nok et elektrisk problem omkring tændingssystemet, ellers er det et benzin problem...

    Når det hakker ude på motorvejen, er det så som hvis du slukker motoren?? eller som om den kører på 3 cylindre??


  • Sami Z
    Sami Z Tilmeldt:
    dec 2003

    Følger: 1 Svar: 6
    #11   1. mar 2004 ha ha meget sjovt... smiley

    På motorvejen holdt jeg speederen helt inde og den holdt sig stabilt på 90 km/t i højeste gear, slap jeg speederen mistede den fart og når jeg trykkede den i bund igen holdt den sig på den nye lavere fejl... Har fået et råd som gik på at det kunne være at der havde samlet sig meget støv/belægning på tændspolen...


  • #12   1. mar 2004 Det er svært når jeg ikke har prøvet bilen, men det ku godt lyde som om benzintrykket falder.. Hvis motoren ikke hakker... Men "blødt" mangler trækkraft, må det jo være en fejl på alle cylindre... Og det sku enten være at gnisten kom for sent, eller at der ikke er nok brændstof... Kender du nogen med mekaniker værktøj, for så ville jeg få målt benzintrykket, og bagefter tændingsavanceringen...

    Men hvis du bor i nærheden af storkbh, vil jeg da gerne prøve den, så er det lidt nemmere for mig at komme med en diagnose...


  • Sami Z
    Sami Z Tilmeldt:
    dec 2003

    Følger: 1 Svar: 6
    #13   2. mar 2004 Jeg bor i hellerup... Smid mig lige en mail på zaabi@email.dk så kan vi lige snakke mere om det

  • #14   4. mar 2004 Sami Z: Det kostede i materialer

    Tændkabelsæt: 450 kr
    Tændrør: 76kr * 4 stk

    Altså 754 kr i alt... Fik en ven til at montere det, han er mekker.


Kommentér på:
bilen hakker under accelaration

Annonce