{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.753 visninger | Oprettet:

Dækregler - Hastighedstype?? {{forumTopicSubject}}

Hey..
Jeg har et dæk, som er eksploderet pga kantsten. Derfor skal jeg finde et nyt dæk, men da samme model ikke bliver produceret bliver jeg nødt til at finde det brugt.

Det drejer sig om ContiWinterContact T810.

Jeg har fundet en med hastighedstype T (190km/t), mens dem jeg har er med H(210km/t).

Mit spg er, om det har nogen stor betydning, hvis jeg køber det med T-hastighedstype..? Nogen der kan sige for og imod? Skal bruge et rimelig hurtigt svar.. På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækregler - Hastighedstype??
  • #1   10. feb 2011 Hvor tit kører du 190 i snevejr? Jeg kører selv på T vinterdæk selvom min har en tophastighed lige over de 200, men kunne aldrig drømme om at køre så stærkt om vinteren.

Men sørg for samme mønstertype og dækstørrelse, så sker der intet. Nok heller ikke til syn. Min gik igennem med for lavt lastindex, tror bare han har kigget om dækkene var lovlige mht mønster osv.... han skal jo også tjene penge, så hvis han skulle tjekke LI for hvert dæk ville der gå mere tid med hvert syn.

• #2   10. feb 2011 Jeg tænker mere, at de 3 har H(210km/t), mens det ene vil være T(190km/t).. Vil der ske noget ved, at det ene har lavere hastighedtype? Det er sjældent jeg kører 200..

• #3   10. feb 2011 Du må ikke køre med et T dæk i højer side og et H Dæk i venster side . Da det skal være samme type dæk i være side

• #4   10. feb 2011 De gør ikke noget ved det herhjemme. Du må jo heller ikke køre mere end 130 på motorvejen alligevel, vel??
    Mit LI mangler 8 kg på hvert hjul, men jeg er da fløjtende for smider ikke særlig tit (læs: aldrig) de 525 kg ind i bilen som den må laste.
    Men så kan jeg jo glæde mig til sommer, der kommer der rigtige hjul på.

• #5   10. feb 2011 En ting er, at man ikke må og at den muligvis ikke går gennem syn, men sker der noget praktisk set? Man kan ikke mærke det, udover hvis man kommer over de 190 km/t, så vidt jeg har forstået?

• #6   10. feb 2011 Det er ikke et spørgsmål om hvor hurtigt du MÅ køre herhjemme, men hvor hurtigt du KAN køre. Kan din bil køre hurtigere end dækket er godkendt til er det ulovligt. At du ikke gør det ret tit må jo betyde at det trods alt sker ind imellem, dvs du kommer ud over hvad dækproducenten kan garantere, og derved sætter du andre billisters liv og førlig på spil, da der er risiko for at det eksploderer og du mister kontrollen over bilen.

• #7   10. feb 2011 Det er et VINTERDÆK som han skriver om.
    Ved godt at der er mange der kan lide at køre stærkt, men hvem kører lige de hastigheder om vinteren, hvis man bare har den mindste smule mellem ørene?

Kommentér på:
Dækregler - Hastighedstype??

Annonce