7.775 visninger
|
Oprettet:
Defekt varme i forrude - Mondeo MK3 {{forumTopicSubject}}
Hejsa,
Nogen der har erfaringer med defekt varme i forruden i en Mondeo MK3
Knappen lyser, og sikringen er ikke sprunget. Er der andre ting man som "ikke-mekaniker" kan checke
Er der noget med at der også er nogle sikringer i motorrummet til forrude-varmen ?
På forhånd tak.
/Morten
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 79 Svar: 257
Skrevet: 29-01-2011 18:43:42
Hejsa
Jeg har en Mondeo 2,0 fra 2005 hvor jeg er i tvivl om varmen i forruden virker.
Normalt holder jeg i en garage, så det er forholdsvis sjældent jeg skal have gjort forruden fri for is - men de gange hvor jeg har haft is på forruden og har tændt for varmetrådene i forruden, synes jeg ikke der sker særlig meget...Når jeg så tænder sker der ikke rigtig noget og jeg plejer så at tænde klimaanlægget som også forholdsvis hurtigt får fjernet isen på forruden.
Kan man mærke varmen i forruden, når den er tændt? (stupid question, I know
.....og hvor hurtigt plejer det at gå med at få ruden fri for is, når man bruger varmetrådene?
Jeg er nemlig i tvivl, om det overhovedet virker.
Så vidt jeg har fundet ud af, sidder der 3 sikringer i den sikringskasse, der er placeret ved siden af batteriet, som vedrører varmetrådene i forruden. I hvert fald er der på bagsiden af låget på sikringskassen indtegnet 3 gange symbolet for forruden. De 3 sikringer ser alle intakte ud, så det burde ikke være problemet.
Er der nogen, der ellers ved hvad der kan være galt?
Desværre er jeg ikke så velbevandret udi det rent tekniske, så bær over med min uvidenhed
René P The artist formerly known as diodepusheren -
Skrevet: 29-01-2011 19:32:52
Syntes generelt ikke at varmen i ruden er særlig go til at fjerne is med.. I nogen biler.. Det er mere til at fjerne dug med..
Mikkel T
VIP
Skrevet: 29-01-2011 19:42:51
Min erfaring er, at man kan kører isen væk med viskerne uden problemer, når den har fået lov at varme ruden op i et par min.
Flemming R
Skrevet: 29-01-2011 21:19:28
på min mondeo fra 97 plejer det at være sådan at jeg starter bilen og tænder for varme i for og bag ruden også skraper jeg is af resten af ruderne også kan jeg bare viske på for og bag rude uden problem og uden is... så prøv at give det lidt tid til at virke eller ved jeg ikke hvad der er problemet...
Jens S
Skrevet: 30-01-2011 13:19:21
Trådene i forruden er jo også en del tyndere end dem i bagruden. Den skal lige have et minut eller 2 mere, men så lige pludselig begynder isen at krakelere, og så er det bare at bruge viskerne.
Æ Spasser !
Skrevet: 31-01-2011 21:24:45
Tak for jeres kommentarer....
Jeg prøver lige at give den et par minutter ekstra næste gang
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 79 Svar: 257
Skrevet: 25-01-2011 11:08:31
Hej alle
Vil lige hører jeres mening og der skal en helt ny rude til.
Har en Mondeo trend stacar med varme i foruden, men det er kun den ene halvdel som virker i passager siden helt præcist har været ude og kigge ved sikringer intet der har også prøvet at bytte dem om for at se om det så evt ville skifte der, heller ikke.
Hvad kan være galt, der er heller ikke noget stenslag i den side som ikke virker, kan der været et kabel eller noget andet som er "hoppet" af.
Takker på forhånd
Dennis K
Skrevet: 25-01-2011 11:44:05
under forruden sidder der et stik til hver halvdel af ruden. Fjern det plastik der sidder ved vinduesviskerne. Det er formentlig stikket den er gal med. Jeg havde det samme problem i min og det var det ene stik der var brændt. Så enten nyt stik eller fjern det og samle ledningerne med klemmuffer (IKKE samlemuffer)
møffe J
Skrevet: 25-01-2011 21:27:43
dennis ikke samle på sådan en måde..
hvis det skal noget så skal det loddes.
Dennis K
Skrevet: 25-01-2011 22:10:41
hvis man har det rigtige værktøj så er klemmuffer mindst lige så gode som at lodde. En kvalitets klemtang og så de muffer der kan krympes. Så holder det resten af bilens levetid.
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 402
apr 2006
Følger: 1 Emner: 61 Svar: 75
Men tak for svarene, og vil da lige checke relæet
mar 2005
Følger: 56 Følgere: 53 Biler: 12 Emner: 78 Svar: 888
Har du opdaget om den har virket fint i den ene side og det så er helt slut nu eller hva? ellers må du ud og måle om der kommer strøm ud til ruden ( der sidder et stik i både H og V side inde under torpedopladen altså den sorte plastdel skal af ).
Defekt varme i forrude - Mondeo MK3