{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.835 visninger | Oprettet:

Clegg !
Clegg !
Tilmeldt:
15. feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919

Motorolie {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have købt noget motorolie til min Seat Leon 2,0 TFSI. Ved sidste service fik den nyt olie på og jeg kan se på fakturaen, at der står STAT5/40.

Jeg går ud fra at det er Statoil 5/40 men findes der flere forskellige 5/40 olier fra Statoil og i såfald hvilken skal man vælge?

Er det billigst at købe over nettet eller skal man bare ned i den lokale statoil?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorolie
  • #1   16. feb 2011 Fuldsyntetisk er da en start.

  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #2   16. feb 2011 Jeg har intet forstand på det, så du må meget gerne uddybe lidt mere.

  • #3   16. feb 2011 Ville vælge castrol 5w/40:) den kan man faktisk købe i thansen.


  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #4   16. feb 2011 jeg har ellers ladet mig fortælle at man ikke skal blande forskellige mærker og typer??

  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #5   16. feb 2011 Jeg har aldrig købt olie før men kan man eksempelvis ikke få;

    Statoil 5/40 Supergodt
    Statoil 5/40 normal
    Statoil 5/40 dårligt

    Eller findes der kun et type 5/40?


  • #6   16. feb 2011 ville købe 5-30 API SM CASTROL ELLER SHELL
    de er mega billige og super god service på billigbilpleje.dk


  • #7   16. feb 2011 Clegg !

    Det er delvist rigtigt.. Du skal ikke blande forskellige TYPER olie... Der er noget forskel..

    Udover det er det ikke bare lige så enkelt at vælge den rigtige olie.. Der findes mange forskellige fuldsyntetiske 5W/40 olier. Men du skal finde din servicebog frem og kigge på ACEA normerne (A1-A2....., B1-B2-B3...., C1... osv) Du skal herefter finde en olie der opfylder de rigtige krav.

    Nu er det en Seat du kører i, ergo ligger der en VW motor i den. VW har deres egne godkendelser. F.eks. VW 505.01. Denne godkenelse skal fremgå på bagsiden af den olie du vælger..

    Jeg arbejder med import af olie til hverdag så ved hvad jeg snakker om..

    Smid mig evt en PB.. Så skal jeg hjælpe dig på rette vej. ..


  • #8   16. feb 2011 hvis du bare går ned og køber det der står '' 5/40 motorolie'' på så er du på rette vej. du skal bare være OBS på at det ikke er til Diesel biler det står på dunken..

  • #9   16. feb 2011 5w40 fuldsyntetisk..

  • #10   16. feb 2011 taget fra Castrols egen hjemmeside...

    Castrol Edge 5W-30 er udviklet i samarbejde med VW,



    Fabrikat SEAT
    Modell Leon 2.0 TFSI, -Sport (136/147KW)
    Motor BT
    År 2005 -

    Användningsområde

    Motor (BT) Castrol Edge 5W-30 4.6 L

    Manuell transmission Bäst Syntrans FE 75W 2.3

    Bättre Syntrans Transaxle 75W-90

    Automatisk transmission Se handbok 7.1

    Differential Från växellåda

    Kylmedel Antifreeze SF (a)

    Bromsvätska Bäst React Performance DOT 4

    Bättre Brake Fluid DOT 4

    Servostyrning Se handbok


  • #11   16. feb 2011 Castrol Edge 5W30 (5 liter)



    EDGE er Castrol´s absolut mest komplette serie af motorolier. Oliens formulering sikrer optimal ydelse til alle motorens kritiske områder. Castrol EDGE er en fuldsyntetisk olie til krævende kørere, der elsker biler.

    Castrol har udviklet EDGE 5W-30 i tæt samarbejde med VW Group. Olien sætter helt nye standarder renholdelse af motorer og minimal belastning af miljøet.

    Clean Performance Technology er en teknologi der er sikrer at Castrol Edge 5W-30 reducerer belastningen af dieselbilers partikel filter og den kan anvendes, hvor der er krav om anvendelse af specifikationerne, 504 00 & 507 00. Samtidig med, at den klarer kravene til disse helt nye VW normer, er den også matchet til, med stor fordel, at kunne anvendes hvor tidligere VW anbefalinger er foreskrevet ( dog ikke VW 505 01 ).

    Castrol Edge 5W-30 yder også en helt exceptionel slidbeskyttelse og anbefales til VW Group's FSI-, TDi- & turbo ladede motorer.


    Castrol Edge er særligt udviklet til at:

    -Klarer de mest krævende VW motorolietests for at beskytte alle dele af motoren
    -Leve op til krav for moderne VW diesel- og benzinmotorer
    -Give den bedste beskyttelse af de nyeste udstødningssystemer
    -Beskytte det unikke FSI ventilsystem mod aflejringer
    -Udnytte den syntetiske teknologi til at være konventionelle olier overlegen.


  • #13   16. feb 2011 Husk nu at oliestanden ikke behøver at være toppet op til MAX-mærket, hele tiden.

    Det hænder at biler bruger olie, hvis der er for meget på, såledea at de stopper med at bruge olie når de er eks. 2mm over MINIMUM-mærket, og så er det fint.


  • #17   16. feb 2011 Det er dælme en tynd en hvis jeg ik tager fejl.

  • #18   16. feb 2011 Om vinteren skal olien være tynd, for hurtigt at ku stille olietryk, mindsker voldsomt slid på motor. Om sommeren må den godt være lidt ykkere, da varmen gør den tyndere .,

Kommentér på:
Motorolie

Annonce