{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  95/98 oktan?
  • #1   23. feb 2011 jeg kører kun på vpower generelt. da jeg har kunne mærke stor forskel... så kan kun anbefale det:) det renser lidt ud

  • #2   23. feb 2011 Okay, men jeg synes man kan købe alle mulige renseprodukter? Skal man bruge dem engang i mellem, køre en lang go tur, fylde en omgang højoktan på eller noget helt andet for at "forkæle" sin motor?

  • #3   23. feb 2011 99 Vpower har nogle rensende additiver i, som kan være gode for din motor.
    98BF kan ikke noget "særligt" i forhold til en 95BF.

    Men det kan ligeså godt, eller bedre, betale sig at købe en bell-add kur hos Mekonomen hver 3. måned. (koster i omegnen af 120 kroner)


  • #4   23. feb 2011 jeg havde en kammerat der havde en motorlampe der lyste. det viste sig at være lambdasonden. så fyldte vi vpower på og blæste den igennem lidt. og det hjalp. du kan også bruge alle de adjektiver. men tror det i sidste ende er billigere med vpower eller lign. men ja det kan altid betale sig at forkæle motoren med en gang rens:)

  • #5   23. feb 2011 Yes! Det er det jeg fisker lidt efter... Skal man gøre det, eller er det bare placebo? Nogen siger at det ikke gøre noget andre påstår jo at det næsten gøre motoren hurtigere???

  • #6   23. feb 2011 Jamen eks Vpower kan skam godt gøre din bil lidt mere frisk, en højere oktan er vel = bedre og højere forbrænding. Min S14 kan feks ikke køre med fuld skrue på en gan 95 da den så vil tændingsbanke, og kan ikke presses nær det samme som på Vpower. Og med de additiver den har renser den din motor, som så giver dig et bedre flow= kvikkere bil smiley

  • #7   23. feb 2011 Min er også kørt ind til 98, men overvejer at få den kørt ind til 95 næste gang da det er ved at være svært at finde haner med 98.

    Mht. lambda tal, prøvede jeg at fejle syn i min gamle bil. Efter 40 km ved 130 i fjerde, gik den igennen syn, og jeg kørte bare på 95.


  • #8   23. feb 2011 Ulrik>> Kør 99 på den, det har enhver Shell tank smiley Skod for os på landet at der er så langt mellem dem, men det er da toppen af poppen..

  • #9   23. feb 2011 det kommer helt an på hvilken motor og bil vi snakkeer om, en nyere bil med bankesensor vil kunne rykke tændingen en smule da benzin med højere oktan vil selvantenne senere og derved hente måske 5hk på en normal bil. derudover er min mening at du kun vil få gavn af en højere oktan hvis du har problemer med tændingsbanken, eller du har en hårdt pumpet motor og jagter de sidste hk ved at kunne justere tændingen en grad eller 2 mere end på 95. til en ganske normal bil vil 95 være tilstrækkeligt og min mening er at det er spild af penge.

  • #10   23. feb 2011 Tak for de goe svar allesammen.

Kommentér på:
95/98 oktan?

Annonce