{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.013 visninger | Oprettet:

kia picanto bremse skift {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen.

jeg skal til at skifte bremser på en kia picanto fra 05 er der noget jeg skal være opmærksom på eller er det bare lige ud af lande vejen. har gjordt det mange gang på en 106 men der er vel ikke noget i det eller hvad tænker lidt på når den nu har abs om der er noget der?

håber i kan hjælpe mig lidt hvis der er noget at komme efter??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kia picanto bremse skift
  • #1   24. feb 2011 Stemplerne skal drejes ind i de bagerste kalibre.

• #2   24. feb 2011 Jeg arbejder til dagligt som Kia mekaniker.
    Der er ikke noget specielt ved at adskille bremserne på en kia picanto. Forbremserne er som mange andre biler, og på bagbremserne sidder håndbremsen i selve kaliberen.
    Udover det, er der ikke noget specielt ved det.

• #3   24. feb 2011 Han skal da huske at det mærke der er på stemplet skal vende rigtigt.

• #4   24. feb 2011 Siger ligesom Dennis det er ganske enkel:)
    Giv eventuelt gliderne noget bremsepasta(vist noget silicon-produkt).

• #5   24. feb 2011 Hvad er det for et mærke og hvordan skal det vende? Men kan høre at det er meget som 106 for der dejer man også stemplerne bag på..

• #6   24. feb 2011 Kennet B: Hvilket mærke? Der er intet mærke på stemplet, der er 4 indhak i stemplet, og der skal ét af de indhak vende ind mod centrum af kaliberen, fordi der sidder en lille stift på bremseklodsen, som går ind i det indhak. Men hvis han ikke får drejet stemplet tilbage så det passer, så får han bare ikke kaliberen ind så den kan monteres rigtigt igen, så det kommer helt af sig selv smiley

• #7   24. feb 2011 Lars N: Ja, det er en rigtig god ide (faktisk et must) at give gliderne fedt, men det er nu ikke noget specielt ved Kia, det er altid en god ide, uanset bilmærke smiley

• #8   24. feb 2011 Kan høre at det med bag på er stort set som på en 106 så tak foe hjælpen alle sammen

• #9   5. dec 2011 der er ikke noget specielt ved Picanto bremser men jeg vil gerne vide hvor man strammer Picanton's Håndbremse for synes ikke det hjælper noget at man åbner den lille klap ved den evt. billeder
    P.S nej den har ingen trommel den har skiver helevejen rundt
    sende gerne en besked til mig med hvordan for har søgt mange steder smiley
    Danstampe92@hotmail.com smiley

• #10   9. jul 2013 Han Dan s.
    Fik du svar på dit spørgsmål ang. stramning af håndbremse på Kia Picanto?
    Min daglige bil er også en Picanto med slap håndbremse, så kunne også godt tænke mig at vide hvordan man gør?
    Mvh.
    Peter

• #11   8. jan 2015 hvad med håndbremsekablet hvor juster man det? smiley

• Torben J
    Torben J Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #12   4. aug 2017 Bag håndbremsen er et kop-holder-hul. Tag bunden af hullet op, og der er "fri" adgang til justering af møtrik.

• Ole J
    Ole J Tilmeldt:
    feb 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #13   6. feb 2018 De to glider på bag kaliber er ikke ens. Den ene har gummi på og den anden har ikke.. er det ligemeget hvordan de sidder ????? Mvh. Ole..

Kommentér på:
kia picanto bremse skift

Annonce