1.639 visninger
|
Oprettet:
Tilmeldt:
14. okt 2002 Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Peugeot 1.4 KFX/KFW motorexpert søges. {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige skiftet toppakning på en Partner årgang 2005 med ovennævnte motor.
Er der noget med at de topstykker har en tendens til at flække, eller er det de ældre modeller ?
Sagen er at denne røg som en gal og havde været varm og jeg skifter så toppakning og alt ser fint ud mht. cylindre og topstykket, men den ryger sku stadig fuldstændig overdrevet.
Ingen vand i olien og den bobler ikke i expansionsbeholderen.
Drifttemp. er perfekt og blæseren starter som den skal.
Hva hulen er problemet mon?
HUSK NU AT JEG HELST KUN HØRER FRA PSA Experter
aug 2007
Følger: 88 Følgere: 85 Biler: 6 Emner: 53 Svar: 348
jul 2007
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 5 Emner: 181 Svar: 1.434
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Motoren har kørt 90000km og lyder som en ny, men det her problem driller mig lidt. Som sagt blev motoren varm, MEN der var masser af vand på den. Den sendte kompressionsgas ud i kølersystemet og det blev varmt.
En underlig detalje er at bilen begyndte at ryge tosset for over et halvt år siden, men det forsvandt lige så hurtigt som det begyndte
Topstykket er ikke blevet trykprøvet, da jeg synes det så perfekt ud.
Men der forekommer mig bare at de havde problemer med topstykkerne på et tidspunkt, men kan ikke huske årgangen.
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
jul 2007
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 5 Emner: 181 Svar: 1.434
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Jeg har en fornemmelse af at topstykket er flækket et sted, hvor vandet bliver trykket ud i en udstødningskanal.
jul 2007
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 5 Emner: 181 Svar: 1.434
Peugeot 1.4 KFX/KFW motorexpert søges.