Karburatorsprit pga høj forurening? {{forumTopicSubject}}
Hey gutter.
En bil fra 1991 med indsprøjtning og katalysator.
Den forurener en smule for meget i tomgang og i forhøjet tomgang.
Jeg mistænker katalysatoren er lidt slidt på den, men da bilen bruger en del olie og dermed forurener for meget (olien kan jo ikke brændes af), kan jeg så ikke hælde lidt karburatorsprit i benzinen?...
Synes nemlig at have hørt om det
Det er ikke meget at tallene er for høje, så hvor meget karburatorsprit skal jeg hælde i?
Jeg ved godt det er fusk, og istedet burde jeg lave olieforbruget - og det gør jeg også, men det vigtigste er at få den igennem syn, så pladerne ikke blir taget - og har ikke råd til at ordne olieforbruget før i næste måned
okt 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 56 Svar: 2.170
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 54 Svar: 3.031
nu siger du ikke er meget de afviger.. men hvad er 0,1-0,2 eller??
men på 20 liter benzin, hvis du giver den en liter sprit så burde det løse dit problem..
er det ikke helt nok, tilsæt MERE sprit
jul 2005
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 98 Svar: 1.057
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 54 Svar: 3.031
der sker ikke en skid ved det, hvis man bare straks efter syn sørger for at fylde bilen helt op. så spritten bliver udlignet..
det sku ikke noget at bilen tager skade af når det er så kort tid der er meget sprit i tanken..
jul 2005
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 98 Svar: 1.057
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.063
Men jeg mener at grænsen ved tomgang er 0.1 CO
Og ved forhøjet er den 0.3 CO..
Jeg fik skiftet lambdasonde, og så røg almindelig tomgang ned og lå hvor den skulle, men forhøjet lå på 0.35 ca...
Så det er jo meget meget lidt den afviger :)..
Men jeg prøver med en halv liter karburator-sprit til 10 liter benzin, og så fylder jeg dyret op bagefter..
Og samtidig giver jeg den lige en gang indsugningsrens inden jeg kører til syn - har lidt sjatter stående fra BellAdd
aug 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 11
Karburatorsprit pga høj forurening?