{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.163 visninger | Oprettet:

speeder respons {{forumTopicSubject}}

hej bg står og ikke kan finde ud af hvad årsagen er til det
bilen står fint i tomgang men pludselig tager fanden ved det og den kan ikke finde ud af det

ligeledes somme tider ved acceleration er det som om den ikke kan finde ud af og få nok benz eller den laver fejl på blandingen sprutter og hoste træder jeg så speederen helt ned hoster den lidt og går så i normal igen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  speeder respons
  • #1   6. mar 2011 lyder lidt som samme problem jeg har dog med en alfa 155 jeg er indtil videre nået frem til det kan være en temp sensor, lambda sonde eller kat..... dog skal du nok lige tjekke om det kan være mængde/masse måler på din også..


  • #2   6. mar 2011 kat er der ikke noget af har kørt fint i 2 år uden kat men ja lamba sonden er der jo
    den temp sensor hvad er det
    luft masse måler er tjellet


  • #3   6. mar 2011 der sidder en temperaturføler og måler i kølevandet så motorstyringen ved hvor varm bilen er, det er en vigtig føler. tjek den evt bare skift den det koster ikke ret meget og så få tjekket din lambda sonde også


  • #4   6. mar 2011 Hvis eksempelvis temp føler er gået vil bilen skyde mere benzin ind i motoren fordi den tror den er kold. og det vil resultere i at motoren nærmest "drukner" i al den benzin den får . når du så træder speederen i bund, jamen så lukker du jo også helt op for luftmængden og så kan den jo fint drikke det benzin, så hvis den er blevet markant dyrere i benzin forbrug kan det godt tyde på at det er temp føleren... men igen.. lambda og kat kan lave lignende symptomer, så den er svær.. ved godt du ikke har kat men lambda sonder er der jo stadigvæk... har du kun problemet ved varm motor eller er det både med kold og varm... hvis det er begge så hælder jeg mest til lambda sonden. kun varm så vil jeg primært hælde imod at det er temp føler der er defekt

  • #5   6. mar 2011 det er både ved kold og varm motor


  • #6   6. mar 2011 så vil jeg få målt eller skiftet din lambda sonde.

Kommentér på:
speeder respons

Annonce