{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.416 visninger | Oprettet:

Fjerne rust. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Står og skal ha fjernet noget rust i bunden af en af bagdørene indvendig.

Hvad er fremgangsmåden.?

Havde tænkt mig og slive det ned med en sandpapirsskive til skruemaskine - Og hvad skal jeg så give det? - O kan jeg bagefter den behandling lakere det med noget lak som har bilens farve ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjerne rust.
  • #1   8. mar 2011 Det skal have noget rigtig godt grunder! det er det som er alfa omega om det holder

• #2   8. mar 2011 Uanset havd du gør holder det ikke medmindre du udskifter dørbunden.. Det starter indvendigt, og rusten kravler så ud under sealingen.. Det du kan gøre er at slibe det ned så godt du kan med sandpapir, skæreskive el.lign (ikke stålbørste), give det en god grunder, herefter farve (Er det en metalfarve afskluttes med klarlak)

• #3   8. mar 2011 Morten H

Hvorfor ikke stålbørste?

• #4   8. mar 2011 Men kommer som sagt ikke til at holde, da det rustne plade skal fjernes helt for at stoppe!!

• #5   8. mar 2011 Rathlou -->Stålbørste gør bare rusten blank, men fjerne det ikke!! Kun hvis det er meget løse flader

• #6   8. mar 2011 Nu er det ikke gennemråddent rust - Kun overflade - Det kan man vel fjerne?...

• #7   8. mar 2011 Thomas K jo du kan men ville få malet det prof. skal jeg selv have gjort.

Morten H. Hvis det ikke er gennemtæret så kan du sagtens bruge stålbørste. og så blæser det ren og giver det noget rensende som sprit eller noget

• #8   8. mar 2011 Det er rust i bunden af døren indvendigt ikke? Ved godt det bare er overflade rust du kan se, men det kommer fra indvendigt i sealingen der hvor døren er 'foldet sammen i bunden, og det kan du jo ikke komme ind og fjerne uden at sprætte døren op, og så er det næsten nemmest bare sat skifte dørbund, eller finde en anden dør! Du kan godt bremse det lidt med det du gør, men forvent ikke noget længervarende resultat!! Jeg ville bruge en lille hurtigsliber med en 1.6mm skæreskive på, og så slibe det væk!!

• #9   8. mar 2011 Rathlou --> Det kan du ikke nej.. Ingen tvivl om, at det bliver blank, men fjernet er rusten ikke hvis du bruger en stålbørste!! Kun det rust der stikker op over pladeniveau den kan tage, men ikke der hvor rusten er nede i pladen, så det kommer med det samme igen!!

Fjern sealingen helt --> Slib det værste væk forsigtigt med 1.6mm skæreskive (til lille sliber), og afslut så evt med lidt sandblæsning! Derefter grunder, farve/lak...

• #10   8. mar 2011 Morten hva med de steder man ikke kan komme til med en slibeskive. Jeg havde nemlig lidt overflade rust ved mine tårne i min bil. så løftede jeg bare det lille plade som sidder fra sideskærmen og ind på tårnet uden at knække punktsvejsningerne og så fik det bare en tur som sagde noget under den plade der med en stålbørste. og så gav jeg det noget tyk pensel grunder og det virker da til at være ok? bare indtil man tager sig sammen til at pille sideskærm og den lille plade af så det kan få en ordenlig tur. Men inden tvilv om at hvis man sliber ned til det nye metal igen et er det bedste. men det andet kan også godt holde ok

• #11   8. mar 2011 Ja ja, som sagt bremser det jo korissionen lidt, men det VIL komme igen.. Den eneste kur mod rust er at fjerne det helt enten ved at blæse det med sand/glas, eller at skære hele det inficerede pladestykke af! ..

• #12   8. mar 2011 Rust er en kemisk reaktion når metal bliver udsat for vand og oxygen, fjerner du et af elementerne kan rusten ikke dannes, simpel viden. Hvis du gør rent hele vejen omkring det berørte område til du ser ren metal, og maler det over, og sørger for det ikke er rustet på bagsiden, stopper du rustens udbredelse. Men nr1 er self. at udskifte pladen.

Kommentér på:
Fjerne rust.

Annonce