{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremseskift, tidsforbrug mekaniker?
  • #1   12. mar 2011 Ca 7mdr alt efter vejret

• #2   12. mar 2011 Hvis det er lige til at gå til, dvs at det hele ikke sidder urokkeligt fast så nok omkring en 3-4 timer, for begge dele

• #3   12. mar 2011 En lille time for bremser foran, og 3 timer for fjedersæt... de bagerste er nemme på sådan en punto..

• #5   12. mar 2011 hmmm, der er vist nogle her der er på timeløn :-))))

har godtnok aldrig skruet i punto, men i adskillige andre biler og der har det max taget 1-2 timer at skifte fjedre, bremser tager så ca 1 time

• #6   12. mar 2011 3-4 timer... ha ha.. så blir der dælme drukket noget kaffe da....

• #7   12. mar 2011 Ring og få en fast pris. Så er det jo ligemeget, hvor langt tid det tager.

• #8   12. mar 2011 Man kan da heller ikke leve uden kaffe smiley

• #9   12. mar 2011 3-4 timer er i stive eller hvad.. det tager MAX 2 timer og så er der os plads til det kan drille lidt

• #10   12. mar 2011 KIM S:

det var også min tanke...

• #11   12. mar 2011 pris mæssigt vil jeg sige max 3000kr og det er inkl skiver og klodser i for og et sæt sænkningsfjedre INKL arbejdsløn.

• #12   12. mar 2011 Kim S.

Hvordan i alverden kan du få det til at blive 3000kr?

Skriver og klodser koster godt 800.

Fjedersæt ca 1500kr.

Så er der 700 til timeløn??? et værksted tar mellem 450-600 plus moms i timen.

• #14   12. mar 2011 Hold da op, der er vist nogle der er akkord-lønnede tror jeg. - Eller arbejder et sted med 100 kr i timen. Som ... . skriver er det jo ikke ligemeget om man tager 800, eller 450 i timen... Men 3000 tror jeg ikke du får det gjort for med regning - for når jeg hører fjedersæt, tænker jeg sænkning og det er lig med udmåling, og så passer budgettet da slet ikke...

• #15   12. mar 2011 Hans Erik e

Enten må han have en meget speciel bil som er Sindssyg dyr i dele ellers har i godt nok ringet til det forkerte værksted.

• #16   12. mar 2011 4 timer for skift af skiver og bremser? Det er hvad det tog at skifte skiver og klodser på min anhænger og der snakkede vi 3 aksler.

• #17   12. mar 2011 Kenneth, der er tale om et sænkningssæt oveni...

• #19   12. mar 2011 3000kr kan du da nemt.. hvis du giver 800kr for skiver og klodser så får du ik nok rabat kan jeg høre... skiver og klodser koster 559kr inkl moms og sænkningsfjedre koster 1200kr inkl moms dvs ialt 1759kr inkl moms dvs der er afsat 1241kr til arbejdsløn... og med en værksteds pris på 360kr + moms ja så er der ca 3 timers arbejde til at udføre jobbet... skiver og klodser i for tager ikke en time.. det tager MAX 30min at skifte... dvs der er 2½ time til at skifte fjedre, de forreste tager ca 1 time og de bagerste max 30min dvs der er 30 min til at spore bilen og det burde kunne lade sig gøre medmindre den kommer helt ud af kurs hvilket er sjældent det sker med de puntoer og nu har jeg alligevel lavet temmelig mange af dem efterhånden...

• #20   12. mar 2011 så 3 timer i alt... trækker de 2 timer tilbage smiley

• #21   12. mar 2011 og ingen sagde at prisen på 3000kr var på et værksted... det var hvad jeg ville tage for det...

• #22   12. mar 2011 hvaaa kim nu ved jeg ikke hvor du arbejder og hvor i køber jeres reservedele men du sælger jo ligesom ikke stumperne til din egen nettopris så er der jo ligesom ingen fidus i og have en rabatordning?!?
    et sænkningssæt til 1200kr??
    er det ved nv autodele?? husk lige på at du også skal give en garanti til kunden bagefter.
    hvor finder du et værksted der sporer din bil for under 400kr medmindre deres udstyr består af en tommestok..

• #23   12. mar 2011 Der går hurtigt 3 timer med det. Hvis stemplerne i caliberen sidder fast og gliderne sidder fast så skal hele lortet skildes ad.

• #25   12. mar 2011 Thomas C>> Læs nu lige hvad jeg skriver det er hvad JEG vil tage for det.... ingen snakker om nogen værksteder eller noget som helst... hvor jeg køber delene er ikke noget du skal blande dig i... det er noget ejeren af bilen skal vide og i og med delene er købt med moms osv herhjemme i DK jamen så er der garanti på alle dele.. jeg skal som privat person ikke give garanti på noget som helst.... og ja det er hvad vi herhjemme kalder sort arbejde...

hvad et autoriseret værksted vil tage for samme operation skal jeg ik blande mig i da det ingen interesse har for mig... jeg svarede på trådstarters spørgsmål om hvor lang tid en mekaniker ville bruge på det arbejde der skulle udføres....

• #26   13. mar 2011 ja det kan jeg godt se du gør men manden spørger efter en pris ved en mekaniker og ikke ved en "hobby mekaniker".
    kan godt se du skriver senere at det er sort men igen hvad skal han bruge den pris til i den her sammenhæng???

• #27   13. mar 2011 du ved da ik en bjælde om jeg er mekaniker eller ej... han spørger efter tidsforbrug... der er der intet der tyder på at det så absolut skal være på et autoriseret værksted.. så nu må du da holde... der er da kommet mange forskellige bud på hvor lang tid det vil tage, men nu ved jeg efter erfaring hvor lang tid jeg plejer at bruge på en punto, men kan da også slå den op i autodata eller Eper og så fortælle dig hvor lang tid FIAT ville "bonne" dig for hvis det skal være på den måde...

Kommentér på:
Bremseskift, tidsforbrug mekaniker?

Annonce