{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.362 visninger | Oprettet:

Rem hyler! Passat 1.9 TDI 97´ {{forumTopicSubject}}

Hey BG!! smiley

Min kilerem på min passat 1.9 TDI 110 fra 97´ piver/hyler!

Når jeg så sprøjter WD-40 på strammehjulet det hjul lige ved siden af generatoren stopper det, men så snart jeg stopper med at sprøjte kommer det med det samme igen?

Kan det passe det er det her strammehjul der bare skal skiftes? :

http://www.refako.dk/product_info.php?cPath=1_100000121_245000403_110001568_120005730&products_id=1-4008641%2029100621083105730

Det er når jeg sprøjter WD-40 ind i lejet på det hjul der er i linket det stopper med at pive, men så snart jeg stopper med at sprøjte kommer pivelyden med det samme igen...?

Er det bare det jeg skal skifte? og kræver det noget specielt at skifte det?

Takker mange gange på forhånd for svarene smiley

OBS!! der er næsten lige blevet skiftet rem, så den er helt ny... ikke mig der har skiftet den, men tidliger ejer, da jeg lige har købt bilen igår...

Mvh. Mikkel N.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rem hyler! Passat 1.9 TDI 97´
  • #1   20. mar 2011 jeg ville starte med en ny rem alligevel,det kan jo være en billig,billig en han har sat på

• #2   20. mar 2011 Jt... jo men grunden til jeg er i tvivl er fordi, at når jeg jo sprøjter WD-40 ind på lejet at strammehjulet imens motor er startet, så stopper piveriet, men KUN imens jeg sprøjter WD-40 på, derefter fortsætter piveriet når jeg stopper med at sprøjte smiley

• #3   20. mar 2011 jamen,selvfølgelig kan den gå itu,men så prøv at skift den

• #4   20. mar 2011 prøv at sprøjte på remmen hvis den stopper med at pive er det remmen. en rem piver når den bliver tør. når du sprøjter på lejet ryger der sikkert noget op på remmen og derfor stoppet piverriet imens du sprøjter. et dårligt leje plejer ikke at pive men "synge"

• #5   20. mar 2011 Dennis... jamen går remmen så ikke i stykker? smiley

Kunne du evt. definere hvordan "synge" lyder smiley

Den hyler ikke hele tiden, kun 1 gang for hver omgang remmen kører ca smiley

Men prøver lige at sprøjte på remmen... så hvis det stopper skal der ny rem på?

• #6   20. mar 2011 nej det gør den ikke. den bliver fugtig når du sprøjter det på remmen og der ved stopper lyden. hvis den ikke siger lyden hele tiden er det 100% sikkert ikke lejet.

• #7   20. mar 2011 Jeg var lige ude og sprøjte noget WD-40 på remmen imens bilen var startet... nu sir den slet ikke noget???

Så det vil sige jeg skal have en ny rem kun? og hvordan køber man en god kvalitet? troede alle remme var ens? smiley

Og tak for hjælpen Dennis!!

• #8   20. mar 2011 ja du ska kun have en ny rem. du køre bare ned i den lokale thansen. alle deres remme er fra goodyear. det var da så lidt og tillykke med den nye bil. ( er 99,9% sikker på det var dig der spurtge til sån en passat tdi her den anden dag hvor du sku ud og kigge på en)

• #9   20. mar 2011 Dennis... puha der sparede jeg mig lige en del arbejde så smiley

Jamen mange tak.. og hold op hvor er den bare dejlig, den var alt alt for billig, så var næsten sikker på der var noget galt, men brugte halvanden til 2 timer på at inspicere den inden jeg skulle køre en tur i den og købe den :)!

Ja det var det da... hehe smiley

Kommentér på:
Rem hyler! Passat 1.9 TDI 97´

Annonce