1.7TD Opel problemer {{forumTopicSubject}}
Hejsa allesammen
Jeg er nu ejeren af en hvis Vectra A 2.0i der er bygget om til 1.7TD (Isuzu motoren) men har lidt problemer med den
For det første lyser min forvarmer lampe ikke ?! Det er speedo fra Disel modellen der er monteret.. kan høre et relæ der klikker efter kort tid når den står på tænding.. ved ikke om det er til forvarmen, men bilen starter rimelig let efter det klik.. så ville høre om der sidder noget føler eller lign der måske er defekt siden den ikke fungere ordentligt ? evt hvor den sidder og hvor den kan bestilles + pris (:
Det næste er så, at når den står i tomgang på kold motor står den med ca 700 omdr, og der hopper/ryster motoren helt vildt.. det hele karossen der vibrerer når den gør det.. når bilen er gennemvarm står den med 1000-1100 omdr, og der vibrerer den lidt (så spejlene bliver utydlige og kigge i) men det slet slet ikke ligeså slemt om på kold motor.. hvad skyldes det ?
Er det også noget føler eller lign der kan justere det ?
Mere info omkring hvad det kan skyldes og hvad der evt skal skiftes, tak (:
Det næste igen, er så om man kan justere trykket på en standard motor ? altså ladetrykket hvis ja, hvor meget kan den holde til på almindelig maskine så ? ikke at jeg vil presse den til grænsen, men så den kan køres som "Daily driven car" med det tryk den nu justeres til uden den æder sig selv op
Sidste ting.. gløderørene.. kan de blive slidt og virke effekt-nedsættende, eller stopper motoren bare med at køre når de bliver "slidt" ?
Ligesom et dårligt tændrør kan fucke op i motorgangen, kan et gløderør så det også ? og kan det ha nogen effekt og skifte dem ud med kvalitet fremfor nogle billige ? (Opel vil ha 270,- + moms STYKKET ?!?!?!?)
Håber meget i kan hjælpe mig så jeg kan få maskinen til at kører pænt igen
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 59 Biler: 18 Emner: 354 Svar: 2.043
Hvad kan så gøre motoren hopper i lave omdr ?
1.7TD Opel problemer