Batteri færdigt? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en ford escort fra '96 der pludselig ikke ville starte for 10 dage siden. Jeg har haft mistænkt centrallåsen, da den godt kan finde på at starte af sig selv. Jeg fik ladt batteriet op med en 500ma lader i 3 dage, hvorefter jeg satte det i bilen og den startede fint. Dog var det dødt igen næste dag. I forgårs pillede jeg det ud igen og ladede på det i 24 timer. I går fik jeg så testede det med et voltmeter. Her viste detkun hvilespænding på 11.97 volt, men tænkte det var ok i betragtning af at den lille impulslader jo trods alt skal bruge næsten 5 dage på at lade det helt op. Jeg ville egentlig måle hvor meget strøm den slugte mellem minus pol og stelledning, men samme øjeblik jeg målte med mit max 200mA multimeter røg sikringen da centrallåsen kørte ved tilslutning. Jeg har nu kortsluttet multimeteret men naturligvis lidt bange for at få stegt fingrene ved at teste uden sikring. Hvad bør normalstrømmen den sluger være? I øvrigt testede jeg bilen i går aftes (efter at have pillet sikringen til centrallås) og her var batteriet faldet til 2.60 volt og den kunne derfor ikke starte. Har jeg en stor strømtyv eller er mit batteri færdigt? Ville det være bedre at måle strømforbruget direkte på de enkelte sikringer? Kan det være sikringsboksen der trækker strøm uden jeg kan se / måle det?
feb 2003
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 6 Svar: 1.434
jun 2008
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 22
Batteri færdigt?