For høj CO - problem-analysering.. {{forumTopicSubject}}
Hej gutter.
Jeg har lige haft min gamle Civic til syn igen, og den er dumpet på forurening igen...
I får lige en historie:
Tallene skal ligge på max 0,5% i tomgang og max 0,3% i forhøjet tomgang.
første gang:
1% CO
og 2% i forhøjet CO..
Så skifter jeg lambdasonde og måler 5 minutter efter hos et autoværksted:
så er almindelig CO under
og forhøjet CO ligger liiiiiige på grænsen til at være ok..
Så går der et par uger - 30 min før syn giver jeg motoren en gang indsugningsrens - dette var for at skulle rense lambdasonde for sod osv:
så er tallene:
0.6% CO
og forhøjet 0.8% CO....
Det skal siges at motoren bruger en del olie og ryger lysegråt når den får fuld gas...
Nu er jeg træt af det lort... Er det en død katalysator eller kan det være pga olieforbruget??
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 122 Svar: 1.165
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Blåt er olie.
Æder den olie, så forurener den nemt for meget...
Typisk skal man bare skifte olietyve - så er den ged barberet...
jun 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 1.505
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.063
jun 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 1.505
men samtidigt tager katten skade af olien !
For høj CO - problem-analysering..