{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

Bilen dør? {{forumTopicSubject}}

Problemet opstod med min Peugeot 406 her i vinters, og er altså blevet værre i løbet af de sidste par måneder. Det startede med at den kørte lidt ujævnt i tomgang når den var kold, hvilket så udviklede sig til at den helt gik ud i tomgangen (især i fugtigt vejr).

Problemet var kun til stede på kold motor, og gik altså over når bilen nåede driftstemperatur. Kørte jeg bilen ind i vores opvarmede garage natten over, så var der heller ikke noget problem dagen efter. Det kunne være væk i flere uger, og så komme igen.

Men nu er problemet der altså konstant. Den kan slet ikke stå i tomgang - og om morgenen er det så slemt at bilen når at dø inden jeg får skiftet gear. Omdrejningerne falder med det samme jeg træder koblingen ned, og bilen dør ud. Det skal siges, at lampen for indsprøjtnings- og tændingssystemet har lyst før, men det er jo stadig et vidt begreb. Desuden lyder bilen mærkeligt når den gør det - den "hyler" mere og tager gassen mærkeligt indtil den når driftstemperatur.

Har hørt om, at det kan være nogle af de store stik som har fået fugt eller er irret op. Men burde problemet så ikke være der hele tiden, og ikke kun når den er kold?

Håber i har nogle ideer til hva pokker det kan være, for det er satme ved at være træls at skulle holde og gasse op konstant for at holde bilen i live.

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilen dør?
  • #1   8. apr 2011 Tomgangs regulering , din tomgang holdes kunstigt oppe ved kold motor med et koldstartssystem , når det slår fra dør din motor , vil tro der er en lukket tomgangskanal / lufttilførsel der er lukket til i sod fra dit ånderør
    evt. er ånderøret også lukket til i sort guf ...
    ad med huset til tomgangsregulering og læg det i blød evt.i motorrens og derefter køb noget rens til at fylde i dit benzin , og evt.indsprøjtningrens der findes masser af muligheder og mærker , nogle bedre end andre smiley

• #2   8. apr 2011 RR R

Tak for svaret. Det vil jeg helt sikkert lige prøve - det lyder også som en lettere omgang. Havde lidt frygtet at det var noget tænding, så jeg håber da på det ikke er tilfældet smiley

• #3   8. apr 2011 Der skal ikke så meget til , jo mere teknik , jo mere kan det fejle smiley
    men tvivler på tænding da det er kold/varm kørsel og omdrejningsrelateret

• #4   8. apr 2011 Jeg har prøvet at rense tomgangsregulatoren, men det hjalp altså ikke. Kan det være, at der skal en helt ny regulator til? Har fået at vide, at det muligvis også kan være motorstyringen eller nogle af de andre følere. Men det koldstartssystem du nævner, er det styret af andre ting end den tomgangsregulator?

• #5   8. apr 2011 Koldstartssystemet styrer regulatoren , evt. kan føleren være defekt , men tvivler dog
    prøv og tril over til peugeot og snak med en ude på værkstedet , lidt gode råd er som regel ikke så dyre der smiley

• Henning C
    Henning C Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 121
    #6   8. apr 2011 Kunne være din ØD føler der skaber sig, eller utæt vacumslange til din MAP sensor...

Kommentér på:
Bilen dør?

Annonce