{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

fejl udlæsning på corolla {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har købt sådan en rolla 1,3xli fra 1995 med e-fe motor?!

Den går meget ujævn i motor. uanset temp.
kører man ved lave omdr. f.eks i byen, og man så vil afsted igen på den anden side af byskiltet skal man faktisk hamre pedalen i bund, før der sker noget. ellers lyder den bare somom den kvæles.

Specielt galt efter et stykke tid i tomgang...

har udlæst

fejlkode 21 og 25 via diagnosestikket.

5/21:
Oxygen sensor signal/oxygen sensor varme signal.
-Brud eller kortslutning i oxygen sensor eller oxygen sensor signal

-/25
Luft/ brændstof blanding Lean (Mager) indikator. Lean signal sendt til ECU fra O2 føler
-Fejl på indsprøjtningsdyse(r)
-Brændstof tryk forkert
-Oxygen føler
-Luftmængde måler eller MAP sensor
-Tænding
-ECU

Er der nogle der har haft lignende problem, og kan fortælle hvad jeg skal kigge efter først.

Oxygenføler=lambdasonde?!
placering af MAPsensor?


Kan man sige at når den kommer med fejl nr 21 er det nok lambdaen, og det gør så også at den melder fejl 25?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fejl udlæsning på corolla
  • #1   14. apr 2011 Det er næsten helt 100 lambda sonden. Normalt kan du mærke det ved at der er stor forskel på trækkraft om du har 90% speeder i bund, og 100%. Den giver lige et ekstra ryk når den ryger i helt i bund. Det er fordi motorstyringen ignorerer lambda sonden ved fuld last.

  • #2   14. apr 2011 præcis. Man skal næsten op og stå på pedalen inden der sker noget..

    duer det at købe sådan en ved en hugger, eller skal den helst være ny.


  • #3   14. apr 2011 Jeg har før købt en ved en hugger. Den holdte i de to år min kammerat havde den bil. Det var så til en 1.6 og der fandtes en del forskellige sonder.

    Men umiddelbart så ville jeg ikke være bange for at købe ved hugger. Mener jeg gav 250 kr. Hvor en ny uoriginal ville koste 1200 mener jeg.


  • #4   14. apr 2011 køb en ny de koster ikk så meget ikk komme sådan en ved en hugger:)

  • #5   14. apr 2011 ok.. overvejer lige situationen.. smiley de kabler der sidder i lambdasonden, hvor ender de i motorrummet? tænker på evt løse forbindelser der..

    men foreløbig tak for svar og gode råd.. smiley


Kommentér på:
fejl udlæsning på corolla

Annonce