{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Olieforbrug - fejlsøgning. {{forumTopicSubject}}

Heysa.

Jeg har brug for nogle ideer og forslag til hvordan jeg går systematisk til værks, for at tjekke hvorfra olieforbruget kommer fra i en bil.

Det er en Honda, og jeg har før lavet et emne i går omkring samme problem.

Den ryger når den får mange rpm... den ryger ikke SÅ voldsomt hvis jeg gir den fuld gas ved 1500rpm og lader den sejtrække... - dvs det er mere omdrejningsrelateret end andet...

Det er en aske-farvet røg og det stinker af afbrændt olie...

1) Der er olie i indsugningsmanifolden, dvs der er muligvis en større mængde blowby... For at bekræfte om det er blowby der giver det store oliespild, så tænker jeg på at afmontere PCV-slangerne og ånde-slangerne der går fra krumtapsudluftning/ventildæksel, føre slangerne over i en flaske eller to og så blænde studserne af på indsugningen.

Vil dette virke til at bekræfte? - den vil jo dermed skyde olien over i flasken istedet for i indsugningen...


2) Hvad nu hvis det er olien der blir hængende på cylindervæggene oppe i forbrændingskamrene, og den så blir brændt af hver gang der sker en forbrænding i cylinderen? - kan man tjekke om det er det?

3) Kan man tjekke om det er olietyvene der er skyld i forbruget? - kan man fx kigge på tændrøret? - det er vel tændrøret som olien vil ramme, når det blir suget igennem indsugningsventilerne?

4) Indsugningsventilerne var godt sorte på undersiden da jeg havde topstykket af - kan dette bruges til noget fornuftigt?


5) Toppakning er blevet skiftet pga olie i vandet...... nu bruger den ENDNU mere olie end før..... ifølge min perlegrus-mekaniker er det logisk, da skidtet jo nu er blevet tæt, og så skal olien jo ud et sted....


Håber i kan forstå mine tanker smiley

Mvh..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olieforbrug - fejlsøgning.
Kommentér på:
Olieforbrug - fejlsøgning.

Annonce