{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svejse nye skærmkanter på
  • #1   26. apr 2011 du kan købe svejse tænger til og nå derind med i bla andet harald nyborg.. det er såen nogen små store nogen som lader der være plads til og nå derind

• #2   26. apr 2011 Er det selve skærmkanten "buen" hvor du har boret små huller til at punktsvejse sammen med inderskærm-kanten ?

• #3   26. apr 2011 _Ham i den gule trøje _ Har ikke gjort noget endnu men skal til det og kom så til at tænke på hvordan fanden jeg ville kunne komme derind og klemme det hele sammen til svejsningen. Men det er ny skærmkant som man f,eks kan købe i thansen, og så falser jeg en kant på selve karossen og lokker den nye skærmkant og vil så svejse det sammen sådan, men tænker bare at der kan blive et stort problem med at få det til at se pænt ud når jeg ikke har klemmer der er store nok.

HAM DER!! . Altså så de kan komme forbi dørkanten og nå ind og klemme bagfra?

• #4   26. apr 2011 Evt. skruetvinger kan bruges ved et moderat tryk.
    Bruger selv noget tilsvarende.
    Selv falser jeg dog sjældent på bilens karosse.
    SKal det være super godt svejser jeg kant mod kant, ellers lader jeg bare den nye del overlappe den gamle med en halv centimeter ca.
    Varmen får den som regel til at trække sig sådan indad i et "v" at der er til en fuge af først glasfiber spartel til at fylde og lukke med og derefter fint polyesterspartel inden jeg sender den til maleren.
    Og går selv som udlært pladesmed smiley

• #5   26. apr 2011 du skal lavet et overlap så du kan skyde den nye kant op mellem den gamle og inderskærmen. du skal selfølgelig skære både den nye og den gamle til så det er delt der hvor du vil og er bedst, bagefter kan du så lægge spartel op på den nye, så den kommer ud til den gamle altså ca. 1mm det skal punktsvejses der hvor det overlapper hinanden lav en punktsvejsning flyt så 30-50mm og lav en der også sådan fortsætter du til det er lukket husk pauser så skærmen ikke bliver varm og slår buler bagefter godt med sovs indvendigt.....

• #6   26. apr 2011 En god ting er evt. at ha en blæsepistol i den anden hånd og puste på svejsningen til den er kold.
    Så slår pladen sig ikke så slemt heller..

• #7   26. apr 2011 Slevfølgelig ikke blæse MENS du svejser smiley

• #8   26. apr 2011 Tror bare at jeg prøver at svejse den kant mod kant, med punktsvejsninger. Så må jeg jo bare skære lortet af igen hvis det bliver dårligt. Men der kan jeg jo klemme det sammen nede ved inderskærmen og så sætte et eller andet fast oppe ved kanten så de flugter med hinanden.

• #9   26. apr 2011 Vil foreslå at ligge den nye del med et lille overla på en halv cm eller bare et par mm, da kant mod kant kan være utroligt svært at styre selv for erfarne svejsere...

• #10   27. apr 2011 Så vil jeg hellere lige lave en lille false og svejse den nye del ind på.

• #11   27. apr 2011 Andreas R: jaaaahhh men man skal aligevel passe på når det er skærmkanter osv... så ikk man for lavet spændinger... så der kommer en bule i skærmen... det kan ske =(

Men ja jeg ville overlappe med 2-3mm altså så lidt som mulig... helt kant mod kant smiley men det er svært...

Men en go ting er at hvis man svejser kant mod kant... så starte med at svejse på "karossen" og trække ind over skærmkanten "groft sagt"
    Så brænder man ikke så meget igennem.

Altid starte på Kaross-delen og trække svejsningen ind over den "nye" del... men vi snakker kun inden for gangske få mm. (2-3-4mm) måske

• #12   27. apr 2011 I anbefaler at jeg skal overlappe den nye skærmkant, men så kommer den nye skærm jo til at sidde skævt i forhold til karossen? Eller er jeg helt skævt på den?

• #13   27. apr 2011 Andres R:
    Som jeg tidligere skrev, så får varmen metallet til at trække sig indad i bilen og laver en "v" fuge du kan fylde op med tin eller glasfiberspartel....

• #14   27. apr 2011 Og det er du 100 på? For så kan jeg sagtens se det nemme i bare at lave en overlap på 3-5 mm

• #15   27. apr 2011 Andreas R:
    Igen hvis du læser hvad jeg tidligere har skrevet, så arbejder jeg med det til dagligt...

Tjek evt. mit fotoalbum...

• #16   28. apr 2011 Men hvad gør jeg så hvis ikke det er at varmen får det til at trække sig ind i dette V?

Kommentér på:
Svejse nye skærmkanter på

Annonce