{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.575 visninger | Oprettet:

Hovedcylinder 2 kreds {{forumTopicSubject}}

Hey

hvis man har en hovedcylinder med 2 kredse / udgange
og bilen er med ABS med 2 indgange.... hva ville der ske hvis man fik skiftet om på disse to bremserør imellem hovedcylinder og ABS blok ?

Vil bremsefordelingen på de 70% / 30% - For / Bag bare ændres ? og ville man kunne se dette på en bremsetester ?

Er det foreste kammer på hovedcylinderen (ind imod bremseforstærkeren) ALTID foreste eller bagerste kreds ???? uanset hvilken slags bil det er ???

Eller an det være vidt forskelligt ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hovedcylinder 2 kreds
  • #1   10. maj 2011 Nu er bremsekredsene diagonalt forbundet..

  • #2   10. maj 2011 Og kan du uddybe det ? og hvad det gør ?

  • egon v
    egon v Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 63
    #3   10. maj 2011 At den vil altid bremse på højre forhjul og venstre bagdæk (og omvendt) i tilfælde af der skulle komme hul på dine bremserør.
    Så du kan ikke bare skifte de rør om


  • #4   10. maj 2011 Ja at det ikke nødvendigvis er 1 kreds for og 1 kreds bag....

  • #5   10. maj 2011 Kort fortalt- Tag et stykke papir og tegn et kryds på, og så lav en cirkel ud for hver ende, så kan du se hvordan en diagonal bremsekreds ser ud.

  • #6   10. maj 2011 ok for det kommer sig af at jeg har skiftet bremseforstærker og hovedcylinder (Vectra b 1.8 16v)

    Og 1 rør (imod bremseforstærkeren) gik på min til HZ1 på ABS blokken
    Og andet rør gik til HZ2 på ABS blokken.

    Men efter skiftet syns jeg ikke rigtig den bremser rigtig.... føles som om den bremser mere bagpå...

    Og nu viser det sig at på den "nye" hovedcylinder er disse 2 omvendt :-S

    Og nu frygter jeg at rørene står omvendt....

    Bremseforstærkeren kommer fra en ´99 model... samme bil med denne er bare lidt mere kraftig.
    Men jeg må forbi en mekker med en bremsetester i morgen.... så burde man kunne spotte det med det samme ???


Kommentér på:
Hovedcylinder 2 kreds

Annonce