{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad betyder spær ?
  • #1   15. maj 2011 Trækker på begge hjul i bag

  • #2   15. maj 2011 ja eller foran

  • #3   15. maj 2011 På et almindelig differenciale trækker begge hjul hvis de har samme vejgreb, men kører man f.eks. hurtigt i et sving så det ene hjul næsten ikke rører vejen vil det hjul begynde at spinne, og det kan man undgå ved at have spær. Så trækker den lige meget på begge hjul under alle omstændigheder.

  • #4   15. maj 2011 når for søren, så er det derfor jeg ikke rigtig kan rive den rundt i svingene .. den gider bare ikke at drifte smiley

    Hvordan får man monteren sådan en spære `? hvor kan det købes osv..

    info tak


  • #5   15. maj 2011 Sigi P
    Et bagtøj, kan fåes med og uden spær, nogle gange delvis spær, fx 20%
    Og andre 100%, så hjulene følges fuldstændigt, der er dog også ulemper ved fuld spær, i nogle køreegenskaber.
    (Da det jo under normale forhold er nemmere at køre uden spær.)

    Så vil du have spær, skal du altså have et andet bagtøj.
    - Der er også mulighed for at lave 100% spær i et bagtøj, ved at svejse "klumpen" sammen i bagtøjet, så hjullene ikke kan bevæge sig uafhængigt af hinanden.


  • #6   15. maj 2011 Det er ikke hlet så simpelt som beskrevet ovenfor, oftest gør man spæret op procentvis, at den f.eks. har 15% eller 50% spær - PÅ de gamle bimmere laver man f.eks. oftest 100% spær, man svejser simpelthen skidtet sammen, så hjulene altid, uanset modstand, vil trækkes rundt lige hurtigt, og vil du drifte mere end bare for sjov, så er det 100% spær du vil have.

    Det kan opnår på flere måder, enten ved at udskifte bagtøj/differentiale eller ved at man på nogen biler svejser skidtet!


  • #7   15. maj 2011 Arhhhh, Jeppe, det var ikke pænt gjort, jeg sad jo lige og skrev ;0)

  • #8   15. maj 2011 Det var jeg ikke blevet gjort opmærksom på smiley
    Men overdrivelse fremmer vel forståelse..


  • #9   15. maj 2011 Ja da, en ekstra tur på karusellen skader vel ikke.... smiley

  • #10   15. maj 2011 Okay er det sværet at få svejset sammen og ville an kunne gå igennem syn med en spære på

  • #11   15. maj 2011 Sigi P
    Forestil dig en bil der holder stille, drejer alt hvad den kan til højre, så drejer det venstre hjul flere omgange end det højre..
    Den mulighed mister du ved 100% spær.
    Det vil altså være hårdt ved trækaksler, dæk osv..
    Så det bruges mest når der er et formål, som fx drift..

    - Hvis det er til din BMW, kan du jo købe fx. 25% spær bagtøj.
    (Der ligger et til salg i markedet)
    - Hvis du svejser det sammen, er der ingen vej tilbage, andet end udskift af bagtøjsindmaden.
    - Synsmanden bliver nok ikke glad for et svejst spær, selvom mange har gået gennem syn uden bemærkninger om det. Det handler om selvopretning af bilen efter sving og den slags.
    - At svejse et bagtøj, er ikke svært hvis man har udstyret og kundskaberne. Men det skal du jo kende en der har...


Kommentér på:
hvad betyder spær ?

Annonce