{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.309 visninger | Oprettet:

Ujævn tomgang (ingen tomgang på kold) {{forumTopicSubject}}

Hej bg!

Jeg købte en Fiat Cinquecento i efteråret sidste år. Det viste sig, at toppakningen var gået. Topstykket blev planslebet, ny vandpumpe og termostat kom på. Samtidig ny olie og filter - og luftfilter.

Forleden morgen da jeg skulle starte den, ville den så ikke stå i tomgang. Når så motoren er driftsvarm, kan den holde sig i tomgang, men går meget ujævnt. Der er desværre ingen omdrejningstæller på, men jeg skyder på den går fra 500-1200..

Nu har jeg så (for at optage denne lydfil og for at kunne holde ud at køre bilen), skruet gaskablet ind så den hele tiden får lidt "spade".. Men den står naturligvis stadigvæk ujævnt.

Jeg har haft tjekket tændkabler - og rør, uden at finde en egentlig synder. Tændrørerne havde en lysebrun farve, var tørre med med lidt belægning, som er skrabet af.

Spørgsmålet er hvad fejlen er? Den lyser i "indsprøjtningslampen" i bilen konstant.

En mekaniker jeg forhørte mig ved foreslog at det kunne være temperatursensoren. Er der nogen der kan bakke dette op eller komme med andre relevante bud?

På forhånd tak

MVH
Casper Wolff

Det er forresten en 0,9 med stødstangsmotor (derfor den dejlige lyd).

Link til lydklip af tomgang: http://dw3.convertfiles.com/files/0244560001306765475/stemme%20001.mp3

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ujævn tomgang (ingen tomgang på kold)
Kommentér på:
Ujævn tomgang (ingen tomgang på kold)

Annonce