{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.018 visninger | Oprettet:

Miki H
Miki H
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 22

Lodning vs Svejsning? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har investeret i en Golf 3 GTi Edition som desværre har noget rust der nok skal laves inden vinter.
Specielt nede på den ene bagskærm er den ikke ret køn, så jeg tænker derfor på at få det skiftet.
Jeg har været en tur hos en pladesmed og fik en pris af ham, men jeg ville da gerne spare lidt hvis jeg selv kan lave det ^^

Nu har jeg ikke selv et c02 anlæg stående til at svejse med, så jeg tænkte på om en sølvlodning ikke burde kunne holde til det samme?
Eller er det helt hen i vejret?

Og ja, jeg har prøvet og lodde før (dog nogle år siden sidst jeg var igang med et projekt)
Er bare i tvivl om styrken er tilstrækkelig eller om der er andre ting jeg skal være opmærksom på.

Tusind tak.

smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lodning vs Svejsning?
  • #1   16. jun 2011 Du kan sgu ikke begynde at lodde i det, og sølvslaglodning er da også alt for dyrt. Iøvrigt tror jeg det bliver meget svært at undgå at hele siden slår sig.

Fat svejseren og kom igang, alt andet er noget fusk. Og så i med repstykker hvor det er nødvendigt

• #2   16. jun 2011 Ville nok svejse hvis det var min bil

• #3   16. jun 2011 Få fat på noget gas og ilt:)

Jeg vil også mene at det andet er noget "fusk" Jeg har dog aldrig prøvet det, og skal ikke kunne sige hvor godt det holder:)

• Miki H
    Miki H Tilmeldt:
    aug 2007

#4   16. jun 2011 Havde nu også tænkt mig og købe nye skærme dertil, og ikke bare lodde småstykker på.

Men hvis du/i tror hele siden slår sig, vil jeg nok sparre lidt op og få investeret i en co2 svejser. Der kommer jo nok mere der skal laves når først man er gået igang ^_^

Nu var det også mest fordi jeg har tingene liggende til sølvlodninger ^^

• #5   16. jun 2011 Det slår sig også med CO2 hvis ikke du ved hvad du laver, og at skifte skærmkant er ikke bare noget man lige gør, du skal formentlig også skifte et ordenligt stykke af inderskærmen, hvis ikke du har prøvet at svejse før, og er ret habil til det, ville jeg holde mig langt væk, i værste fald, får du ødelagt det hele.

• #6   16. jun 2011 jeg vil gi anders N helt rat i det han siger. det er ik bare noget man lige gør.

• Miki H
    Miki H Tilmeldt:
    aug 2007

#7   16. jun 2011 Kan godt se hvad i mener.. Jeg tager det lige op til overvejelse igen ^^

Tusind tak for hjælpen.

Kommentér på:
Lodning vs Svejsning?

Annonce