manifold, udstødning {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige været oppe hos min lokale mekaniker, og han mener stærkt at min manifold enten er flækket, eller at pakningerne er defekte, og dermed utæt udstødning, og at det er derfor den forurener for meget.
Men jeg har nu ledt lidt rundt omkring, og kan ikke finde nogen manifold til en astra på nogen af reservedelssiderne som jeg kender, og dataophug har heller ikke nogen fra min motortype.
Men mit spørgsmål er så først og fremmest, er det forholdsvist let/svært at skifte en manifold, eller evt. bare afmontere den, få nogle nye pakninger i, og samle det igen og håbe det er nok?
Det andet, hvis der skal en ny manifold i, skal det så være fra samme motortype som min egen, eller må det godt være fra en anden? (min er en c16nz)
Vil køre ned til den lokale hugger senere på dagen, men vil bare gerne lige høre om det er noget jeg selv kan demontere hvis han har en holdende? Eller om det er noget man skal have noget erfaring for at afmontere. (Evt hvilket værktøj skal jeg sørge for at have med når jeg kører ned til ham)
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 79 Svar: 1.859
aug 2009
Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
Gerne en fysisk butik som ikke tager alt for meget for sådan et stykke tyndt metal.
manifold, udstødning