{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.279 visninger | Oprettet:

berndt k
berndt k
Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932

manifold, udstødning {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige været oppe hos min lokale mekaniker, og han mener stærkt at min manifold enten er flækket, eller at pakningerne er defekte, og dermed utæt udstødning, og at det er derfor den forurener for meget.

Men jeg har nu ledt lidt rundt omkring, og kan ikke finde nogen manifold til en astra på nogen af reservedelssiderne som jeg kender, og dataophug har heller ikke nogen fra min motortype.

Men mit spørgsmål er så først og fremmest, er det forholdsvist let/svært at skifte en manifold, eller evt. bare afmontere den, få nogle nye pakninger i, og samle det igen og håbe det er nok?

Det andet, hvis der skal en ny manifold i, skal det så være fra samme motortype som min egen, eller må det godt være fra en anden? (min er en c16nz)

Vil køre ned til den lokale hugger senere på dagen, men vil bare gerne lige høre om det er noget jeg selv kan demontere hvis han har en holdende? Eller om det er noget man skal have noget erfaring for at afmontere. (Evt hvilket værktøj skal jeg sørge for at have med når jeg kører ned til ham)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  manifold, udstødning
  • #1   29. jun 2011 det er nok jordens nemmeste motor at skifte udst på, manifolden sidder lige frem ad, når du kigger ned i motorrummet.. det kan umuligt blive lettere.. og så skal du skrue 8 bolte af.. men det er pisse svært at finde en ja.. men ellers kunne du finde en ved en skrot handler, det er 110% sikkert de har sådan en liggende eller du selv kan gå ud og skrue af..

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
    #2   29. jun 2011 Det lydet godt at det skulle være ligetil, men hvad med pakning? Hvor kan man finde sådan en, da jeg ikke er vild med at bruge en der har været monteret i 14+ år Men har kun fundet pakninger hvor de ikke skriver præcis hvilken motor/model den er til, kun at det er pakning til en astra.

Gerne en fysisk butik som ikke tager alt for meget for sådan et stykke tyndt metal.

Kommentér på:
manifold, udstødning

Annonce