{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.150 visninger | Oprettet:

krumtap og knastakser ude af sync?? {{forumTopicSubject}}

Har fået et problem på min forholdsvis nye 207er med at knastakserne ikke er synkroniseret med krumtappen åbenbart..

Det var en fejl på skærmen der kom frem som hed depollution system faulty...

Efter at peugeot har kigget på den sagde de at de kunne løse det billigt ved at opdatere kørecomputeren da den åbenbart vil kompensere for fejlen MEN noget siger mig at det ikke er en løsning og at det vil ende med at motoren bliver skadet senere hvis jeg ikk får det lavet..

Det er peugeots nye motorere som de laver i samarbejde med bmw og der er kædetræk på hvis det gør en forskel at i ved det.
1.4 vti 95hk.. Den i min profil

Nu kommer spørgsmålene så

hvor slem er sådan en skade og hvad ville i gøre?
Bilen er ikk engang 3år gammel, der er dog ikke garanti på den mere.. Har jeg en lov eller noget som kan hjælpe mig?
Kan dette ske pga min køremåde? hvis ja hvad er det så der muligvis gør det?

Og gider ikk hører på lort som at så kan du købe noget andet.. Søger hjælp, ikk ubrugeligt fanboy kritik.

håber nogle gider hjælpe..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  krumtap og knastakser ude af sync??
  • #1   3. jul 2011 det er åbenbart et velkendt problem uha uha. http://www.peugeotcentral.co.uk/ftopic-2035-10.html prøv og rod lidt rundt derinde der er mange tråde om det

• #2   3. jul 2011 Har tjekket der inde og det er også det der gør mig urolig..
    Men har dog ikk hørt nogle i dk om at de har haft den fejl..
    Lidt det jeg leder efter.. nogle her som har haft den fejl og som har fået det løst osv..

• #3   3. jul 2011 du kan være helt sikker på at importøren holder kortene tæt til kroppen er du medlem af den danske peugeot klub? FDM? jeg tror det var penge godt givet ud. og det er da pisse træls sårn noget med en ny vogn

• #4   3. jul 2011 snakker med fdm imorgen. Er medlem.
    Danske peugeot klub kender jeg ikk men finder den lige og bliver medlem smiley

Ja det er total fucket.. Køber man en ny bil og regner med at beholde den i lang tid og inden den er 3år gammel begynder den at faile for grumt!
    Men håber lidt for peugeot selv at det er en mandags model jeg har fået fat i.. Og at de tager sig sammen og laver det på deres egen regning..

• #5   3. jul 2011 mange mærker har for tiden problemer med at kæden bliver slidt ret hurtigt efter man er gået tilbage til kæde efter mange års brug af tandrem,. fejler hvis kæden skulle være slidt skal der væer en fejl der relatere til blandningsregulering og ikke kun synkronisering. du ved ikke hvilke fejlkoder der lå i motorstyringen ? p????.

• #6   3. jul 2011 med det skriveri der er på det engelske forum må jeg nok sige desværre. hvis du har fdm i ryggen så skal det nok gå

• #7   3. jul 2011 David B:
    Hmm ok.. Nej ved ikk hvad fejlkoden var.. Kender kun hvad der stod på skærmen..
    MEN tror jeg får fat på det her på mandag..
    Kender du til koderne? kan lige sende en pm hvis det er når jeg har den..

Lars B (montage værksted for dækonline.dk) ::
    Ja det er noget værre lort smiley
    Håber fdm kan hjælpe..

• #8   3. jul 2011 har arbejdet med fejlfindning hos psa de sidste 8 år så kender en del til de biler, men vi har ikke rigtigt set de store problemer med 1.4 syntes jeg, men godt være at kæden er blever for lang/slidt. koderne er forskellige efter hvilken motor der ligger i så skal næsten vide hvilken kode der er før jeg kan komme med et råd om noget. kan evt. hedde noget i retning af p017? eller p219?.

men har du overholdt alle service på autoriseret værksted så hjælper de tit in til bilen er 3 år og 60.000km nogle gange længere. men har du ikke overholdt service på autoriseret så er der nok ikke noget at komme efter hvis den er over 2 år

• #9   4. jul 2011 David B:
    Snakker med dem imorgen så og skaffer fejlkoden så kan du se på det hvis du vil smiley Ville være lækkert hvis man kunne sådan få en ide om hvor slemt det er..

Bilen er under 3 år gammel og har kørt 72.000 og har overholdt alle service hos peugeots egne værkstedet så håber at de hjælper hvis det er en dyr reparation.

• #10   4. jul 2011 Det er en p0011 der åbenbart har været fejlkoden..

• #11   4. jul 2011 p0011 Variable intake solenoid (VVT/VTC - Variable Valve Timing

lyder for mig evt som den ventil der styre variabel ventil timning, kan selvfølgelig også være noget mekanisk men som jeg læser den fejlkode så er det selve ventilen.

det er enventil der sidder og styre olietrykket til knasthjulet for ventiltimning.
    mener ikke der er variabel løftehøjde på 1.4

• #12   4. jul 2011 har hørt nogle snakke om den fejl på nogle motore kan forkomme hvis motortemperaturen bliver for høj, så evt tjek dette også

• #13   5. jul 2011 altså den kom da min termostat var failet.. Så motoren blev ikk for varm der..
    Normalt ligger den altid på lidt over 90 hvilket nok heller ikk er for meget??

Men okay så du siger det ikke er noget mega alvorligt?

Sku rart at snakke med en som ved noget om tingene smiley

• #14   5. jul 2011 hvis fejlen er opstået i forbindelse med en anden fejl på motoren især noget med temperaturen så ville jeg bare få den slettet og håbe den ikke kommer igen.

har det være der efter du har fået fikset termostaten ?

• #15   6. jul 2011 Altså fejlen opstod inden jeg skulle til service hvor jeg også fik skiftet termostat samtidig.
    Efter det har der ikke været noget..

men synes motoren nogle gange opfører sig mærkeligt..
    Altså tomgangen er ujævn og den går op og ned i omdrejninger.. Men hvis man stopper og tænder og slukker bilen igen går det væk.. Er det så også pga varme eller? Fordi virker til at det kun sker når bilen har været varmet vildt meget op pga solen..

• James F
    James F Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 43 Svar: 258
    #16   6. jul 2011 Lyder som en motor fejl ?.. Prøv og skifte motoren på den .. ?

• #17   6. jul 2011 tror ikke umildbart du skal hænge dig i det med omdr. med mindre det er meget og tit den gør det, mange biler kan godt opføre sig lidt underligt i extrem varme eller kulde. man kan jo ikke spå om fremtiden men vil tro du ikke mærker mere til den fejl hvis der var fejl på termostaten.
    ujævn omrd kan sagtens forkomme hvis du har fået opdateret motorstyringen og den ikke er blevet initialiseret efter opdateringen, det burde gå i sig selv med tiden. men bør gøres efter en opdatering

• #18   7. jul 2011 Ok.. Men er du gal du har gjort så presset på mit hjerte er gået væk.. Nu er jeg gået tilbage til at beholde bilen ihvertfald 5år..
    Blev helt bange men lyder som om det langt fra er så alvorligt som jeg har troet...

Kender du til problemer med koblingen nu hvor jeg har spurgt om en ting?
    Fordi min kobling knirker når den er varm og peugeot siger at der kun er en mulighed og det er at smide en ny kobling i, selvom jeg ikke synes der er noget galt med den ud over at den knirker..

• #19   7. jul 2011 lyder godt selv om jeg jo ikke kan garentere dig noget ud over giver dig mit sys på sagen smiley

man kan tit smørre det væk ved at sprøjte lidt fejd ind på kugleforbindelsen på udrykkerarmen men kan ikke huske hvordan udrykkerlejet presis ser ud på en 1.4 så kan ikke rigtig sige det med sikkerhed

• #20   8. jul 2011 David B:
    Du siger du har +8års erfaring med psa fejlsøgning så dit ord er meget gældende i min verden smiley heh
    Tror bare jeg tager det stille og roligt til der sker noget mere.. Var heller ikk til at forstå at noget kunne gå galt på så ny en bil..

Kan lige snakke med peugeot om det med koblingen og se..
    Har du et værksted du kan anbefale? smiley i kbh hvis du er herfra smiley

Kommentér på:
krumtap og knastakser ude af sync??

Annonce