xsara, svær at starte, ujævn motorgang. Lugter {{forumTopicSubject}}
Hej Jeg har en xsara 1,4 fra 2000... Den volder lidt problemer (og ja ingen dumme kommentare om citroen:)
Den begynte med at være svær at starte engang imellem... Og det er så blevet være og være...
Når den ikke vil starte, skal det forstås at starteren kører fint rundt, masser af strøm... Den kan køre lige så længe man vil og den starter ikke... Men man kan lokke den i gang ved at give halv gas. så hopper den i gang efter 5-10 sekunder, men kører kun på 3 cyl, eller meget ujævnt.. Den lugter meget af udstødning/ benzin. Det bliver ved med at køre på 3 cyl indtil man har rullet 20 meter, så kører den perfekt igen. Fint optræk... Ujævn tomgang...
Nu er den så blevet endnu være, og hakker også under optræk. Urolig tomgang, giver man gas, falder omdr, og den er ved at gå ud. ½ sek. derefter tager den omdr igen... Fejlen er periodisk...
Motorlampe lyser ikke...
Tænker om det kunne være gas pot meter eller noget i den stil...
Kan desværre ikke for min fejlkode udlæser til at virke på den (odb II) tror bilen er odb 1,
Den har nye tændrør, og luftfilter.
Nogen kloge hovder med ideer.
Eller evt en der har en fejlkode udlæser, på sjælland, der gider at ofre 5 min??
jan 2005
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 5 Emner: 111 Svar: 610
jan 2005
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Det sidder også en sensor på gerkassen henne ved svinghjulet og de har en svaghed på de modeller, så den mangler et signal ind imellem, og den seneste jeg hørte om der skulle manden bar tage sensoren ud og tørre den af om montere den igen, og så var problemet vær en tid, (mener det var noget med at der sev olie ud fra pakningen ved krumtappakningen.....
Men hvis motorlampen ikke lyser kan det jo være svært at finde en fejl....
jan 2005
Det underlige er lige meget hvilke stik jeg piller fra, er der ingen motorlanmpe det lyser....
Den lyser fint når nøgle drejes til acc, og slukker så snart motor startes...
Jeg har lige fundet ud af, hvis problemet er der kan jeg tage stikket fra til stepmotor og sætte det på igen, så kører den perfekt igen...
sep 2007
Følger: 59 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 62 Svar: 319
Pil stikket ud og rens.
sep 2007
Følger: 59 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 62 Svar: 319
jan 2005
Mon det er den der er sønderen?
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 150
jan 2005
Hvordan tester jeg de forskellige følere??
Prøvede at den ikke ville starte i dag, Så pillede jeg kablet af til Gaspotentiometer, men det ville den ikke starte af i dag...
Jeg er sgu ikke sikker på hva det er der fejler på den...
jan 2011
jan 2005
jan 2011
xsara, svær at starte, ujævn motorgang. Lugter