{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.461 visninger | Oprettet:

Dødt Batteri? {{forumTopicSubject}}

hey folkens..
tidligere i aftes, skulle jeg lige over og hente en kammerat. jeg går ind og venter på ham og 10 minutter efter, da jeg kommer ud, vil bilen ikke starte.
første gang jeg forsøger at starte den, lyder det som om mit batteri er fladt. anden gang er der kun lys i instrumentbordet og ingen starter motor der kører.
tredje gang er sker der ingenting når jeg drejer nøglen. intet lys nogen steder, udover loft lampen.
vi sætter start kabler til bilen og der sker det samme som tredje gang, absolut intet. hvad kan dette skyldes?
ALLE sikringer er tjekket selvfølgelig. spændingen på batteriet er ikke målt, men må være ret lav, da loftlampen kun lyser svagt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dødt Batteri?
  • #1   9. jul 2011 Dit batteri er vel blevet drænet helt for strøm og har taget skade?
    det kan de ikke li smiley

• #2   9. jul 2011 dårlig stel forbindelse ved karossen kunne være et bud og eventuel ved polerne på+og-

• #3   9. jul 2011 som dan siger dårlig stelforbindelse

• #4   9. jul 2011 mit gæt vil også være en dårlig moske brændt stelforbindelse

• #5   9. jul 2011 Prøv med nogle ordentlige startkabler....

Et batteri går ikke til så hurtigt uden forvarsel..... vil tro at din generator er stået af på vejen...

Havde for kort tid siden kunde der oplevede det samme, og han havde haft startkabler på uden held.... og jeg kørte så 50 km. for at hente bilen og da jeg kom frem satte jeg lige mine egne kabler på og bilen startede omgående...

Jeg kunne så konstatere at batteriet var så meget afladet at bilen ikke selv kunne lade det op, så jeg smed et nyt batteri og han kører stadig...

Grunden til at jeg ikke ladede batteriet op for ham var at jeg så sammenlagt skulle køre 200 km. i alt inden han kunne få bilen igen., og så var det billigst for ham at få et spritny batteri..

Selv hentede jeg en bil i fredags hvor sælger havde ladet på batteriet i 3 dage, fordi bilen havde stået stille i et par år,,,, den kunne heller ikke starte efter vi havde været udeog køre en tut i den, jeg kunne så konstatere at generator ikke ladede mere, byttede så batteri med den vi kørte i, og kørte på vej hjem ind og købte nyt kul til generator, og begge biler kunne køre de 250 km. hjem til garagen....

• #6   10. jul 2011
    Det er langt fra altid at battrilampen lyser hvis generatoren ikke lader, normalt skulle den men har oplevet masser af gange at lampen ikke lyser når motor er i gang, men at den lyser når det kun er tænding på...

Men man kan jo altid kontrolere om pæren virker ved at sætte tænding på.

Det er et fint link du lige havde der....

• #7   10. jul 2011 Hej igen folkens.. jeg skiftede batteriet igår og den startede med det samme. Jeg tror ikke at generatoren er problemet, for når jeg er ude og køre er spændingen på batteriet, omkring 13,1 - 13,5 v. Jeg har voltmeter indbygget i radioen. Men tak for de mange og gode svar, og ikke mindst et fint link.. smiley

• #8   10. jul 2011 13,1-13,5V er også for lidt. Generatoren skal lade med MINIMUM 13,8V, dog allerhelst 14,4V når du har alle el-forbrugere slukket.

• #9   10. jul 2011 Og det skal måles ved minimum 1000rpm.

• #10   11. jul 2011 Jaa.. vil også tro den ligger deromkring hvis jeg slukker alt unødvendigt..

Kommentér på:
Dødt Batteri?

Annonce