Dødt Batteri? {{forumTopicSubject}}
hey folkens..
tidligere i aftes, skulle jeg lige over og hente en kammerat. jeg går ind og venter på ham og 10 minutter efter, da jeg kommer ud, vil bilen ikke starte.
første gang jeg forsøger at starte den, lyder det som om mit batteri er fladt. anden gang er der kun lys i instrumentbordet og ingen starter motor der kører.
tredje gang er sker der ingenting når jeg drejer nøglen. intet lys nogen steder, udover loft lampen.
vi sætter start kabler til bilen og der sker det samme som tredje gang, absolut intet. hvad kan dette skyldes?
ALLE sikringer er tjekket selvfølgelig. spændingen på batteriet er ikke målt, men må være ret lav, da loftlampen kun lyser svagt.
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 162 Svar: 1.823
det kan de ikke li
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.942
okt 2006
Følger: 33 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 139
dec 2008
Følger: 11 Følgere: 13 Biler: 7 Emner: 269 Svar: 2.153
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Et batteri går ikke til så hurtigt uden forvarsel..... vil tro at din generator er stået af på vejen...
Havde for kort tid siden kunde der oplevede det samme, og han havde haft startkabler på uden held.... og jeg kørte så 50 km. for at hente bilen og da jeg kom frem satte jeg lige mine egne kabler på og bilen startede omgående...
Jeg kunne så konstatere at batteriet var så meget afladet at bilen ikke selv kunne lade det op, så jeg smed et nyt batteri og han kører stadig...
Grunden til at jeg ikke ladede batteriet op for ham var at jeg så sammenlagt skulle køre 200 km. i alt inden han kunne få bilen igen., og så var det billigst for ham at få et spritny batteri..
Selv hentede jeg en bil i fredags hvor sælger havde ladet på batteriet i 3 dage, fordi bilen havde stået stille i et par år,,,, den kunne heller ikke starte efter vi havde været udeog køre en tut i den, jeg kunne så konstatere at generator ikke ladede mere, byttede så batteri med den vi kørte i, og kørte på vej hjem ind og købte nyt kul til generator, og begge biler kunne køre de 250 km. hjem til garagen....
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Det er langt fra altid at battrilampen lyser hvis generatoren ikke lader, normalt skulle den men har oplevet masser af gange at lampen ikke lyser når motor er i gang, men at den lyser når det kun er tænding på...
Men man kan jo altid kontrolere om pæren virker ved at sætte tænding på.
Det er et fint link du lige havde der....
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 255
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.847
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.847
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 255
Dødt Batteri?