{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.777 visninger | Oprettet:

jimmi R
jimmi R
Emner: 1 Svar: 14

ABS måske??? {{forumTopicSubject}}

min mitsmitsubishi lancer fra 1999 har det ikke godt, den bremser hele tiden på det ene forhjul og det er selv om jeg har skifte kaliber på begge forhjul, alt ser ok ud og der abs lyser ikke....
Det kom sig af en tur på motorvejen hvor jeg så kører af en sidevej og den stille og roligt mister "kraften" selv om jeg ikke har rørt bremsen, for til sidst at sætte sig næste helt, men efter en lille time kan den igen, men sætter sig igen efter ca 4-5 km jeg har nu skifte min kaliber foran og denne gang kunne jeg kun køre ca 2 km så var den gal igen, den slipper igen efter en pause, stadigvæk kun den ene forhjul, jeg løset røret på abs blokken og kunne høre den slap trykket, men ingen fejlmeldning, har så prøvet at ta stillet fra abs blokken så der "kun" skulle være gemmengang, men den blokker stadigvæk...
nogen der har en løsning!!!
På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ABS måske???
  • #1   10. jul 2011 sikkert din abs blok

• jimmi R
    jimmi R Tilmeldt:
    jul 2011

#2   10. jul 2011
    Jep, det er jeg osse kommet til, men kan jeg ikke "slå" den fra så jeg kan køre igen......

• #3   10. jul 2011 det tror jeg ikke du kan

• #4   10. jul 2011 hvad med hovedcylinder og bremseforstærker har du tjekket det.?

• jimmi R
    jimmi R Tilmeldt:
    jul 2011

#5   10. jul 2011

hvad med hovedcylinder og bremseforstærker har du tjekket det.?

Kan de gøre så den bremser hele tiden, jeg kan godt køre, men efter ca 1 km uden at bruge bremsen så er den gal igen, tager jeg trykket oppe fra abs boxen slipper den taget og som sagt den melder ikke fejl.....

• jimmi R
    jimmi R Tilmeldt:
    jul 2011

#6   10. jul 2011 abs boxen er blæst igemmen så den er ikke stoppet...

• #7   10. jul 2011 Bremseslange? Måske..

• jimmi R
    jimmi R Tilmeldt:
    jul 2011

#8   10. jul 2011

Bremseslange? Måske..

Tror det ikke den holder jo trykket og vil ikke slippe før den er blivet kold heller jeg tager den slange af der går ind i abs boxen (til det ene hjul det drejer sig om)

• #9   10. jul 2011 Hvis slangen nu er stoppet inden i, så vil væsken fra hjulet ikke kunne løbe retur til boksen, men bare sive lige så stille tilbage hvis der kun er lidt gennemgang. Væsken fra "lukningen" i slangen og tilbage til boksen vil løbe hurtigt tilbage når du løsner røret som du siger... Det var bare en tanke, når du nu skriver du næsten udelukker ABS boksen.. smiley

• #10   10. jul 2011 Tjaaa, nu når jeg har læst det igen, kan jeg godt komme lidt i tvivl igen... For, det kan også være en ventil i ABS boksen som hænger smiley

• jimmi R
    jimmi R Tilmeldt:
    jul 2011

#11   10. jul 2011 Hvis slangen nu er stoppet inden i, så vil væsken fra hjulet ikke kunne løbe retur til boksen, men bare sive lige så stille tilbage hvis der kun er lidt gennemgang. Væsken fra "lukningen" i slangen og tilbage til boksen vil løbe hurtigt tilbage når du løsner røret som du siger... Det var bare en tanke, når du nu skriver du næsten udelukker ABS boksen.. smiley

Jeg har skifte kaliber og så i den forbindelse er der lufte ud mere end 1 gang, synes bare det lyder underligt at jeg ikke kan frakoble abs boxen og kun bruge den til gemmengang, jeg har jo blæst den igemmen og der er luft igemmen alle huler????

• #12   10. jul 2011 Lyder mere som en bremseslange.. Hvis den ikke kan slippe trykket efter bremsn ing, vil den hænge i bremsen, og når man så køre bliver det varmt, og derfor kan bremserne 'hæve' og bremse mere og mere!! En ide, som måske skulle prøves inden udskiftning af en ret så dyr abs-blok.. Var det min bil, havde jeg skiftet atlt hvad der hedder rør og slanger ud til hjulet inden jeg skifter blokken... Me har du ikke selv mulighed for lift, kan jeg godt se det ikke er en nem lødning for dit tilfælde!

• #13   10. jul 2011 Det er rigtigt nok, og hvis bremsepedalen går fint nok i bund når du udlufter er det nok heller ikke en bremseslange... Men, kan du blæse luft igennem baglæns så der kommer lige meget luft ud som den anden vej?

Jeg tror ikke du kan gå uden om abs boksen på nogle måder, det nemmeste ville være at få en fra et ophug så..

• #14   10. jul 2011 stavefejl er uden beregning smiley

• #15   10. jul 2011 Som Morten også siger og som jeg var inde på første gang, så prøv at da skifte den bremseslange, da det ikke er ualmindeligt.. Men kunne også godt have mistanke om en defekt ventil i ABS boksen.

• jimmi R
    jimmi R Tilmeldt:
    jul 2011

#16   10. jul 2011 Det er rigtigt nok, og hvis bremsepedalen går fint nok i bund når du udlufter er det nok heller ikke en bremseslange... Men, kan du blæse luft igennem baglæns så der kommer lige meget luft ud som den anden vej?

Jeg tror ikke du kan gå uden om abs boksen på nogle måder, det nemmeste ville være at få en fra et ophug så..

Jeg har ikke prøvet trykket den anden vej, men når jeg tager slangen af oppe ved boxen er der tryk på og den slipper sit greb ved hjulet (tydeligt at se og høre) så den vej der op til er der tryk nok på, det er når den kommer i boxen den er gal, er der ikke et sted man kan få rev, sådan en fætter..

• jimmi R
    jimmi R Tilmeldt:
    jul 2011

#17   10. jul 2011
    Jeg mener få den cheket..

• #18   10. jul 2011 Når du er så langt i fejlfindingen vil jeg gå ud og købe en brugt ABS blok, du kan helt sikkert få den meget billigere end en ny ellers et rep sæt hvis man da kan få det til den..

• jimmi R
    jimmi R Tilmeldt:
    jul 2011

#19   10. jul 2011 Når du er så langt i fejlfindingen vil jeg gå ud og købe en brugt ABS blok, du kan helt sikkert få den meget billigere end en ny ellers et rep sæt hvis man da kan få det til den..

Ja, frygten er nemlig abs boxen...damm den koster selv brugt, men kunne godt tænke mig at få det bekræftet at det er lige der problemet ligger og hvis der ligger et sted hvor de rev, den slags..

• #20   10. jul 2011 Ja hvis den slipper trykket når du afmontere omløberen i abs-blokken, så er den jo nok desværre fejlen!! Men selvom du får en brugt, skal du ikke forvente, at den er billig smiley

• #21   10. jul 2011 Er næsten sikker på du ikke kan lave noget fix fax og kører uden om ABS blokken.
    Det koster også at få tjekket boksen!
    Tror desværre at du bliver nødt til at købe en brugt boks også bare være glad for at du har sparet en masse penge i arbejdsløn som du jo nok selv har stået for smiley

• jimmi R
    jimmi R Tilmeldt:
    jul 2011

#22   10. jul 2011
    Takker for de svar jeg har fået endtil nu, men kom gerne med mere info alt er velkommen...

• #23   10. jul 2011 har du prøvet at følge røret igemmen abs-blokken og løsne det samme oppe på bremse forstærkeren..

• jimmi R
    jimmi R Tilmeldt:
    jul 2011

#24   10. jul 2011 har du prøvet at følge røret igemmen abs-blokken og løsne det samme oppe på bremse forstærkeren

Alle rør er afmonteret på abs blokken og blæst igemmen har haft den helt ude og kigget i blokken der var en lille utæthed ved stikket som er tætnet igen, forstærkeren har jeg ikke rørt ved...

• #25   10. jul 2011 når den gør det så prøv at løsne røret på den anden side af abs-blokken, og vis den også taber trykket der så. så er det din bremse forstærker der er færdig,,

• #26   10. jul 2011 Pajero , --> Så ville problemet gælde for alle 4 hjul!!

• #27   10. jul 2011 Måske ikke alle 4 hjul, men ihvertfald for en bremsekreds - altså for 2 hjul.

• jimmi R
    jimmi R Tilmeldt:
    jul 2011

#28   10. jul 2011 når den gør det så prøv at løsne røret på den anden side af abs-blokken, og vis den også taber trykket der så. så er det din bremse forstærker der er færdig,,

Skulle min bremse forstærker ikke virke hvis jeg pumper pedalen starter motoren og så den synker lidt, jeg har ikke min bil hjemme så kan ikke cheke abs blokken..

• #29   10. jul 2011 uandset om i mener det skal gælde alle 4 eller en bremse kræs af lene ville jeg tjekke det,, for har før oplevet at bremse forstærker kan lave det nummer det på ET hjul.. og det er sku dumt at skifte blokken vis det er forstærkeren den er glat med,, det tar jo også max 2 minuter at tjekke,,

• #30   10. jul 2011 Hej. Det er vel ikke bare bremseklods der hænger i fordybning på bremseåg. Der skal ikke meget til, og mange glemmer lige at tjekke om der er rustet en lille fordybning i bremseåg. Mvh. Gert

• jimmi R
    jimmi R Tilmeldt:
    jul 2011

#31   11. jul 2011
    Nu har jeg skiftet skriver og bakker (de lå alligevel og flød) men det samme, så gik jeg den vej med /de råd jeg fik herinde) og løse bremserøret op til BREMSEHOVEDCYLINDER og så slap den, så nu fik jeg skilt den ad og inde i sidder der 2 fjere hvor i der i den ene er en lille skrue med en spids som var slidt af (den er osse af kobber) så nu går jagten ind på sådan en, men de er umulige at opdrive nogen der har sådan en de ikke bruger...mitsubishi har et kit sæt til hold fast 1400 men der er 14 dage før de har det hjemme...

• #32   11. jul 2011 Hehe så fik jeg ret,,, jeg hade bare hentet en anden på et ophug,, www.ad2000.dk

• jimmi R
    jimmi R Tilmeldt:
    jul 2011

#33   11. jul 2011

Skrevet: 11-07-2011 10:02:02

Hehe så fik jeg ret,,, jeg hade bare hentet en anden på et ophug,, www.ad2000.dk

Ja, sku men nu vil jeg lige se det virke så afsted til suhr`s autoophug der er en godt nok til en 1,6 men jeg kigger lige....

• #34   11. jul 2011 Skriv endelig om det virker når du skiftet skruen!! Jeg er lidt spændt på om det virker smiley Så kan jeg tage denne erfaring med mig smiley

• jimmi R
    jimmi R Tilmeldt:
    jul 2011

#35   11. jul 2011 Skriv endelig om det virker når du skiftet skruen!! Jeg er lidt spændt på om det virker smiley Så kan jeg tage denne erfaring med mig smiley

Ja, så kører dyret igen, en skrue som den der sidder i er ikke til at opdrive, men jeg fik en brugt BREMSEHOVEDCYLINDER fra en colt som er den samme som sidder i lancer, problemet med det kun var det ene forhjul var at de 2 kredse er for/bag og for/bag, så trykket ligger mest på forhjulet derfor kun et hjul der blokker.

Mitsubishi kunne godt skaffe en ny BREMSEHOVEDCYLINDER om 14 dage, så jeg spurgte til et kitsæt (indmad) som er 2 fjere med en spids skrue i den ene, og det ville koste 1400 kr og igen 14 dage til lev, så jeg fik en hel BREMSEHOVEDCYLINDER til 500 kr hos en hugger og på med den og vupti så kører den igen..
    PS, jeg kunne ikke opdrive den nogen steder som en ombytter kun mitsubishi ligger inde med med den (åbenbart)

Takker for de svar jeg har fået herinde så jeg kom på sporet af fejlen.

• #36   11. jul 2011 Sikke en omgang smiley .. Men hvor er det fedt du fandt fejlen, og at det ikke blev dyrere for dig end de 500,- .. En småtricky fejl du havde der smiley

• #37   12. jul 2011 Dejligt du kunne bruge rådenen her inde fra ;-D,, og godt at se der er en der vender tilbage om det virket

Kommentér på:
ABS måske???

Annonce