{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.283 visninger | Oprettet:

forskellige lyde fra forhjul {{forumTopicSubject}}

Har lige fået lavet tandrem på min mitsubishi galant 2,5 V6.

remmen sidder i højre side af motoren, og herefter den er blevet skiftet er bilen begyndt med mange forskellige knirke, og knæk lyde fra højre forhjul.

når man bremser siger den klonk klonk mens man bremser, og ved igangsætning kommer der knase og klonke lyde derfra.

der er ikke noget at mærke på kørslen med rusken eller rysten fra 0 - 160 km/t og heller ingen klonke lyde når man drejer til nogen af siderne og giver gas samtidig.

og ingen af lydene var der før skift af tandrem.

af hvad jeg lige hurtigt har set har de løsnet motorophænget i højreside ifb skiftet - kan det være dette der giver nogle af lydene??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forskellige lyde fra forhjul
  • #1   6. aug 2011 har du prøvet og efter spænde dit forhjul

• #2   6. aug 2011 Kør derhen hvor du har fået det lavet og råb: "Det'n OMMER!"

• #3   6. aug 2011 ja, det sidder fast som det skal.

har ikke haft løftet den op men hvis man slår på siden af hjulet med knyttet hånd lyder det som om der er slup i hjulet, ligesom et hjulleje - men kan ikke mærke noget når jeg hiver og flår i hjulet, hverken fra toppen eller siderne.

• #4   6. aug 2011 ville gerne først lige se om det bare var en småting da de bor 150 km væk dem der har fixet den he he

• #5   6. aug 2011 Tag lige en hjulnøgle og efterspænd hjulet.. Har prøvet det samme sidste år, hvor spasseren ikke havde spændt hjulet ordentligt, og det gjorde som du beskriver.

• #6   6. aug 2011 prøver at spænde igen og ser om det hjælper

• #7   6. aug 2011 kan fortælle dig, at hvis du ikke efterspænder hjulet, kommer du til at kigge forbavset ud af vinduet når din bil står skråt på siden og evt ligger i grøften, og du bliver overhalet af dit eget forhjul... smiley prøvede det for nogle mdr siden hvor jeg skulle købe en bil, så da jeg havde kørt 500 meter efter vi havde handlet, så faldte forhjulet af... og der var intet at mærke inden... indtil lige pludselig.. BANG..

så pas på med det smiley

• #8   6. aug 2011 Nu har jeg igen været nede og spænde efter..... og de sad sq ikke helt stramt hjulene (alle 4)

har godt nok for 400 km siden sat sommeraluerne på igen, og spændte efter efter ca 50 km og så igen efter 300 km, men det er som om at møtrikkerne løsner sig når man har bremset halvhårdt et par gange???

var lige ude samtidig og tæve lidt rundt på et lukket p-område, og igen her lavede den samme med at løsne møtrikkerne??

der er kun lyde fra højreforhjul ( de forreste fælge sad bagpå sidste år ) så ved da ikke om der er problemer med den fælg.... havde ingen problemer sidste år, og kørte da 7.000 km med dem på..

Kommentér på:
forskellige lyde fra forhjul

Annonce