{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Rustbeskyttelse på G4.. god/dårlig? {{forumTopicSubject}}

Hvor godt er de beskyttet fra fabrikken?

Mere hvis man får et 10 år gammelt eksemplar, om man så skal frygte der kan være noget, eller om de generalt er så godt galvaniserede at der ikk er noget at være bekymret for.

Til info er det 2,8 v 4motion som vist nok først kom i 99/00.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rustbeskyttelse på G4.. god/dårlig?
  • #1   18. aug 2011 Så vidt jeg ved er de halv-galvaniserede. Men altså, jeg har til dato aldrig set en Golf 4 med rust i bunden. Det eneste sted de ruster er omkring bagklapshåndtaget (fordi der lækker sprinklervæske fra viskermotoren hvis/når den begynder at ire) og omkring vinduesrammerne.

    Min er 13 år gammel, og har i de første 8 år af sin levetid blevet Dinitrolbehandlet en gang hvert andet år ca. Mens jeg har ejet den, har den ikke fået en skid, men der er intet rust at spore på den. smiley


  • #2   18. aug 2011 Lækkert valg af bil, for resten. De lyder helt fantastisk de V(R)6'ere. smiley

  • #3   18. aug 2011 det galvanisering er både godt og ondt... tjek alle underdele døre/ panler og skærmkanter , der kommer som regl små blære a ir fra galvaniseringen... der altid gevinst... har lavet rigitig mange biler med det, gamle som helt nye det som regl vw og seat det galt med, men os mange andre

  • #4   18. aug 2011 Ok, det var lidt det jeg frygtede.. og hvad med resten af bunden som man ikke kan se uden at få den op på en lift?

    >> Esben: Nu har du jo så os været heldig at din er efterbehandlet smiley Nu tænker jeg rent ab fabrik.. og ja den lyder dejligt smiley


  • #5   18. aug 2011 bunden plejer ikke at være et problem, men de bobler i skærme paneler døre bagklap som så mange andre

  • #6   18. aug 2011 Min har fået en gang..
    Og der hvor det er værst er faktisk kølerhjelmen, pga stenslag..
    Og så har jeg to halv store over forruden, pga stenslag..
    Såe.. smiley


  • #7   18. aug 2011 Og jo selvfølgelig bagklaps håndtaget, det er en selvfølge, da den er lavet i alu. som det eneste på bilen.. :S

Kommentér på:
Rustbeskyttelse på G4.. god/dårlig?

Annonce