{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
533 visninger | Oprettet:

306 sænkning og rust {{forumTopicSubject}}

hej med jer.
Jeg har en 306 der skal have skiftet bagbro da den sidder helt fast i den ene side, og så tænkte jeg at nu hvor det alligevel sker kan den da blive lidt sænket.
Jeg har læst en del indlæg og kan forstå det er noget med at de her Torsionsstænger bare skal rykkes et hak op eller sådan noget? og hvad skal jeg bruge for at sænke den lidt foran? skal der bare et par andre fjedre på de standart dæmpere eller skal jeg ud og finde et komplet set?

Jeg søger også en (gerne i østjylland) der kan kigge på 3 rust pletter i bunden og udbedre hvad end der skal gøres smiley

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  306 sænkning og rust
  • #1   20. aug 2011 Det er i princippet nemt nok at sænke en bil med torsionsstænger smiley Det er bare aldrig helt nemt i praksis. Men når/hvis du får det gjort så bor hul til en prop eller nippel og fyld bagbroen med gearkasse olie eller smørefedt.

Foran smider du nemmest en gevind undervogn på. Sænknings fjedre kan også gøre det men så bør du alligevel skifte støddæmperne.

• #2   21. aug 2011 hvorfor skal den fyldes med olie/fedt? smiley
    og når man så får skiftet bagbroen og evt fjedere eller til gevind foran så skal der lige laves en 4-hjuls udmåling/sporing?

• #3   21. aug 2011 Fordi grunden til at bagbroen typisk går i stykker er fordi den tørrer ud. Så for at undgå dette, fylder man den med et eller andet smørende.

Skal altid spore en bil når den sænkes xD

Kommentér på:
306 sænkning og rust

Annonce