{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.595 visninger | Oprettet:

bedste måde at lave rust på? og efterbehandling? {{forumTopicSubject}}

hej skal til at lave noget rust på en bil og er lidt i tvivl om hvad den enlig bedste måde at lave rust på er også med hensyn til at beskytte det i ikke at ruste videre fra det man lige har lavet.

normalt når jeg har lavet rust og jeg skære det rustne emne ud og erstattet det med et nyt stykke lavet efter forskrifterne, og så derefter plejer jeg at give det engang normal rødbrund rustgrunder og så male det over bagefter med noget karoserri beskyttelse eller med noget gummi agtigt maling som også er til rust.

er det en god måde at efterbahandle sit rust arbejde på?

og så jeg lidt i tvivl om hvad der enlig er bedst når det er på selve den ydre karosse, er det så bedst at give det noget rustgrunder først og så spartle bag efter eller omvendt, og hvad er bedst at bruge glasfiber eller polyester spartel?

kom gerne med jeres erfaringer for det.

på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bedste måde at lave rust på? og efterbehandling?
  • #1   23. aug 2011 hvis du skal lave rust er den bedste måde at gi det saltsyre eller andet der får det til at ætsne smiley
    nej pis til side

    sørg for at gi det grunder når du er færdig og svej det tæt så der ikke er hul mellem svejsninger og gi pava eller andet på bagsiden
    og sørg for at få det malet rigtig inden længe

    skal du spartle så gør det på metal direkte


  • #2   23. aug 2011 Eu kan købe noget spray på dåse du sprøjter på Det stykke plade du skal til og svejse i bilen, Det beskytter mod korrission og rust bag bagside. Og du kan svejse selvom Det er sprøjtet på plade, kan desværre ikk huske præcis hvad Det hedder

  • #3   23. aug 2011 hvis du skal lave rust uden det ruster igen, skal det tin spartles ellers kommer der rust igen uanset hvad fanden du så giver det..

  • #4   23. aug 2011 og husk hulrums tectyl hvis du ikke kan komme til og grunde på begge sider.

  • #5   23. aug 2011 men hvordan med kanterne hvor man har svejset nogen giver det sealer for at tætne, er det en god ide? eller kan man ligeså godt bruge en rustgrunder der giver sådan en gummi overflade?

  • #6   23. aug 2011 jeg ville smørre lidt sealer ud med en pensel og så sprøjte sort tectyl på hvis der er bagsiden.

    du kan også gøre det på den dyre måde, købe en sprøjtsealer pistol...


  • #7   23. aug 2011 okay så lige en sidste ting hva tykkelse blade ville i normalt?

    havde selv regnet med at bruge 3 mm til vangerne og de steder men tykkelse ville være optimalt til paneler og lign.?


  • #8   24. aug 2011 3mm er mere end rigeligt til vange. jeg vil måske sige max 2mm.
    jeg bruger alt efter hvordan vangen skal laves et lag 1.2mm og så et lag 0.9 til sidst....

    men det er bare min måde smiley


  • #9   30. okt 2013 Det nye stykke man svejser på skal da bare galvaniseres, så ruster det heller ikke igen.
    Nu har jeg selv kun lavet rust der kunne nøjes med at blive sandblæst.
    efterfølgende har jeg gjort det godt rent med noget bmw bremserens, givet det noget epoxy grunder og en god gang rustbeskyttelse.
    Skulle det ruste sted lakeres, blev der selvfølgelig spartlet, på ren metal inden grunderen.

    Er det ikke også korrekt nok?


Kommentér på:
bedste måde at lave rust på? og efterbehandling?

Annonce