{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

lang varigt motor starts problem vectra b 1,8xe {{forumTopicSubject}}

ja som overskriften siger har jeg nu i et halvt år prøvet og får liv i min vectra b'er. det hele startede med at tandremen sprang så ny mortor skulle til den blev taget fra en doner bil. men siden motoren er kommet i har jeg haft det problem at den ikke gnistede. opelscan indkøbt og den skrev fejl på startspæren så ny start spære tranponder og chip indkøbt det fjernet startspærefejlen men stadig ingen gnist. har så idag den 21 sep fuldt et skema fra tolrancedate og fejl finning og fik to mærklige fejl som kan ses på skemat her :

http://pdfcast.org/pdf/tolerancedata

http://pdfcast.org/pdf/tolrancedate-1

som man kan se på link 2 har jeg kun fået 1,58 V på et system relæg hvor jeg skulle ha haft 11 til 14 V kan det ha noget og sige ?

på link 1 er der også en mærkelig fejl der er 2 målinger på lambdasonden og den 1 af den skulle ha haft 5 V den hade 0 V og den anden skulle have haft 0 V den hade 5 V.. men tror ikke det har noget med fejlen og gøre.

har i nogle gode ide'er på hvad der kunne være galt må i meget gerne melde ind eller hvis i har noget i syns jeg skulle kigge på må i også bare sige til på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lang varigt motor starts problem vectra b 1,8xe
  • #1   22. sep 2011 Sender motorstyreboksen et signal ud til tændingsmodulet eller tændspole?
    For hvis der er givet tilladelse fra.startspærrer, og din Motorstyreenhed tænder, og.den får signal fra hallgiveren, så skal den gniste. Medmindre tændingsdelen er defekt. Kunne du starte motoren i donorbilen?
    Og sprøjter den benzin ind?

• #2   22. sep 2011 sprøter benzin ind ! både knast føler og krumtaps føler er skifted og tændspolen. motoren virkede uden nogle som helt problemer i doner bilen,

hvor sider tædings mudulet henne ?

og nej har målt om der går strøm ud til tændspolen men det går jeg ikke ud far når den ikke tænder

• #3   22. sep 2011 Dit tlndingsmodul et sikkert indbygget i tændspolen eller motorstyring. Du har ikke mulighed for at uploaded et billede af ledningsdiagrammet til motoren? Du skal have en klemme 15 (tændingsstrøm) ude ved tændspolen.

• #4   22. sep 2011 jo det gør jeg bare 2 sek

• #5   22. sep 2011 http://www.gratisimage.dk/image-50FB_4E7A6276.jpg

tændspolen er den helt ude til højer med lynet på og det er en dis tændspole

• #6   22. sep 2011 ikke verdens beste diagram da det er et interaktivt program der viser komponenterne når man køre musen over.. smiley

• #7   22. sep 2011 Yes.

Og der kan du se at der skal være en klemme 15 med 12 V med det samme nøglen drejes.

Og så skal der komme 2 stelsignaler fra styreboksen til at lade spolen op og frigive gnisten.

Det stelsignal kan du se med et scope. Eller med en diodeprøvelampe vil jeg tro. Har aldrig prøvet.

• #8   22. sep 2011 jepper i link 1 i første besked kan man se de 2 målinger med scope har dog ikke kunne tag dem uden en fluke tester.. har ikke målt om der er 12 V men tjeker det imorgen men går ud fra at den kommer til og vise 0 V smiley

• #9   22. sep 2011 Det der har indflydelse på om motoren starter :

Startspærre skal frigives.
    Styreboksen skal ha sin spændingsforsyning iorden.
    Hall signal til boksen.
    benzintilførsel som du siger er iorden.

Hvis det er iorden, så skal den smide de stelsignaler ud til tændspolen.

Alle andre følere, har ingen indflydelse på om motoren vil starte, eller i det mindste give nogle host hvis den får alt for meget benzin.

• #10   22. sep 2011 Jamen hvis der er 0 volt ude ved tændspolen, på den ledning der skal være 12v på, så kan du jo lige hurtig selv trække den fra batteri, med en sikring i.
    Så kan du være heldig at den starter.

• #11   22. sep 2011 synes og det er mærkeligt at hvis der er en fejl et sted at den ikke ligger en fejl kode som den plejer smiley

gik også efter i første forsøg at det var krumtap føleren der var smuttet.. har du nogle ide til det sysem rælæg der kun fik 1,58 V og skulle have 11 V kan have noget med det og gøre ?

• #12   22. sep 2011 Henrik C
    spurte faktis en ven om det idag og det sage han ikke man bare kunne smiley men kan da prøve og trække en hurtig ledning

• #13   22. sep 2011 Hmm. Du er helt sikker på at du kun måler 1.5 volt på stikben 49?

Der skal du måle 12v. Det er konstant spænding igennem et relæ kan jeg se på diagrammet.
    Virker lidt forkert med den måling, da du stadig kan måle 12 v på 44 og 35.
    Men det skal du hvertfald være 100 på at det er iorden, da det er spændingsforsyning til boksen.

• #14   22. sep 2011 Du kan godt trække den ledning, bare for guds skyld husk en sikring, hvis ledningen nu er knækket et sted og rammer stel.

Tror ikke den kan ligge en fejl på tændingen når motoren ikke er startet. Det bruger den jo bankesensoren til. Den kan jo ikke vide at gnisten ikke springer i den anden ende af de 2 stelledninger.

• #15   22. sep 2011 er 100 på den målig da den er taget om så mange gange fordi jeg selv synes det er mærkligt at der skulle være et spænding tab på 10 V.. eller en forbruger der sluger de 10 v det der var underligt var at den konstant viste 1,58 V med eller uden tænding

• #16   22. sep 2011 Okay. Jamen så er det fordi styreboksen stadig sender stel ud til relæet når du laver målingen.

Men det kan du hurtig kontrollere. Så længe der er 12V på 35 og 44 så længe skal der IKKE være 12V på 49.

Der er jo ingen der siger at motorstyringen slipper relæet når tændingen bliver taget fra. Der kan i teorien gå op til 20 min inden den slukker. Men det er nu sjældent set på sådan en ældre vogn. Men uanset hvad så er det sådan set ligemeget at den siger 1.58 så længe der er spænding på 44 og 35 når der er tænding på.

• #17   22. sep 2011 okay hvis du mener det men prøver og måle tændspolen ud i morgen og evt give den en ny ledning. mange tak for din hjælp og go aften

• #18   22. sep 2011 Ja få lige målt spolen igennem, man kan komme til at brænde dem af hvis man fifler lidt for meget med den. Såspm hvis man prøver at starte uden at den kan komme af med gnisten.

Men det var så lidt. Du kan bare smide en PM hvis der er noget. Held og lykke med den, og go aften til dig også.

Kommentér på:
lang varigt motor starts problem vectra b 1,8xe

Annonce