{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
452 visninger | Oprettet:

Sænkning - dæk kører på kant? {{forumTopicSubject}}

Når man sænker bilen med nye fjedre og støddæmpere, vil bilens dæk ( i teorien ) så ikke køre på den inderste kant?

Eller er der nogle arme der selv regulerer dette?

Det er nok forskelligt fra bil til bil, men lad os sige at en Kadett skal sænkes?

Se evt billede:
http://img360.imageshack.us/my.php?image=saenkning3zc.jpg

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sænkning - dæk kører på kant?
  • #1   5. feb 2006 kommer også an på hvor emget du sænker den, tag et kig på min polo, hvis du sænker den så meget, vil der opstå problemer med både dæk, og kontakt med undervogn/asfalt

• #2   5. feb 2006 Kasper R:

Ok.. og sporing retter netop dette?

Tager jeg fejl hvis jeg har set at man kan købe arme der udskiftes netop når man sænker bilen, for at undgå det?

• #4   5. feb 2006 Det er en kadett E jeg overvejer at få sænket.

Umiddelbart synes jeg at den gerne måtte ryge 40mm ned.

Måske 60mm.. har ik helt vurderet det endnu.

• #5   5. feb 2006 træk skærmene ud.... når du sænker en bil ændre du på 3 vinkler- too in and out. kræver sporing. camper og carster. få en 4-hjuls udmåling bag efter. den koster lidt. men er det bedste på længere sigt! vis du bare sænker ed uden at fortage ændringer. vil dine dæk peje mere ind mod midten af din bil og hælde ind for oven. og det øger dig dæk slid meget..

• #6   5. feb 2006 kenneth H.

ok.. så jeg får lavet en sporing og en 4-hjuls udmåling.

hvad tror du dette vil koste?

• #7   5. feb 2006 Når du sænker den er det ligesom hvis du bare har læs på bilen. så hvis den skraber på når du har passaserer med i bilen vil den nok også gøre det ved en sænkning. På en kadett e ska du trække skærmene ud bagpå eller save den vandrette kant af. du ændre ikke casteren ved at sænke den. en 4-hjulsudmåling vil være spild af penge, for der kan ikke justeres på andet end Toe'en på en kadett e. Så en gammeldags sporing er nok. go arbejdslyst:)

• #8   5. feb 2006 Peter M:

nu ved jeg kun en bette smule ( men prøver at lære så meget som overhovedet muligt ).

Casteren. Det er den arm som fjedren hviler på ikke?

Hvad er så "Toe" ?

Håber du gider forklare det smiley

• #9   5. feb 2006 Ligemeget..

Nu ved jeg hvad camber og toe er.. smiley

googlede lige.. smiley

Men.. lad os sige at jeg sænker bilen.. så vil den vel cambe "negativt"..

dette bør den vel ikke, for den vil vel ikke kunne krænge så meget som før, og på den måde vil den nærmest cambe negativt en smule for meget når man drejer?

• #10   5. feb 2006 Har hørt fra en kammerat at kadett e æder op til 80mm sænkning uden at cambe smiley

Men den ska sikkert spores pga toe'ing..

hvad koster dette normalt?

• #11   5. feb 2006 Du er ved at ha styr på det kan jeg høre. Men vær ikke nervøs, den får lidt mere negativ kamber (toppen af hjulene vil pege ind ad) lige som hvis 3 mand sidder oven på motorhjelmen:) Nej den vil ik ku krænge så meget som før, men det gør ik noget, for den bliver jo en del hårdere i undervognen...

• #12   5. feb 2006 en sporing med et gammeldags apperat tager et kvarter, tvivler på det blir mere end 3-400 kr hos en automester feks

• #13   5. feb 2006 Peter M.

jep.. og det kan vel ikke betale sig at stramme krængningsstabilisatorerne på den vel ? ( eller udskifte til strammere eller hvad man nu gør ) så længe bilen ik har mega meget motorkraft at lege med. ?

og så længe jeg ikke gør det ska jeg heller ik tænke på at den krænger mindre..

så hvis jeg bare nøjes med at sænke den uden at pille ved andet er det en god løsning.

• #14   5. feb 2006 En anden ting..

en kammerat siger jeg ikke behøves skifte dæmpere når jeg sænker den..

men de vil vel ikke holde specielt lang tid? også selvom jeg kun vil sænke den 40mm.

hvordan ligger landet så med at få den synet med de nye fjedre ( og måske dæmpere )..

køber man bare tüv-dele og så overholder diverse modificerings-regler ( som fx at bilen kan sænkes 40mm lovligt og stadig blive synet ).

• #15   6. feb 2006 køb 40mm så er du sikker på det kan synes. husk at gemme de papire du får med til sættet. Det bedste er at skifte dæmperene, men hvis ik de fejler noget ville jeg ikke gøre det. jeg sænkede min for 3 år siden, de fejler ik noget endnu. Ang krængningsstabilisatoren, lad være med at gøre andet. Monter fjedrene og få den sporet, og så ud og kør!:)

Kommentér på:
Sænkning - dæk kører på kant?

Annonce