problemer med at dreje i vådt føre. {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens.
ville lige starte med at forklare jeg ikke er den store nørd inden for biler, men ville prøve at forklare problemet, det bedste jeg kan.
problemet er når det vådt føre (meget vådt!) og der ligger meget vand på vejen eller store vandpytter føler jeg lidt at det som om at rattet kan blokkere for styringen hvis jeg kører ind i en større vandpytte, hurtigt som langsomt.. det føles lidt som om at når jeg ville dreje går den i hak og skal dreje lidt tilbage og tvinge den over til en af siderne, samme problem kommer i vaskehal (Ja fy vaskehal!) at når jeg kører ud derfra skal den helst holde og "dryppe" af i 5minutters tid før den kan dreje ordenligt igen uden at jeg skal være bange for at den ikke ville dreje når jeg ville dreje... nogle bud?
jan 2008
Følger: 78 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 255
Havde samme problem i min gamle G3'er, efter at 3 ud af 4 bolte til servostyringen knækkede, så hver gang det regnede meget og man ramte en vandpyt bare en smule, ku du næsten ikke dreje..
ps. hvad bil er det ?
aug 2008
Følger: 35 Følgere: 32 Biler: 5 Emner: 179 Svar: 1.163
evt servo pumpen der er stået af
mar 2006
Følger: 30 Følgere: 27 Biler: 6 Emner: 180 Svar: 1.988
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 81 Svar: 799
har selv haft mistanke til servo der kunne være problemet men hvordan kan man evt tjekke det ?
mar 2006
Følger: 30 Følgere: 27 Biler: 6 Emner: 180 Svar: 1.988
Find servo pumpen i dit motor rum, og kig på remmen der trækker den, den er sikkert løs, køb en ny rem, og skift ud, meget nemt
problemer med at dreje i vådt føre.