{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.337 visninger | Oprettet:

flemming h
flemming h
Tilmeldt:
20. mar 2008
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 61

Dødt batteri? {{forumTopicSubject}}


Længere historie: Men efter at have tanket diesel og jeg skulle tænde bilen igen siger bilen bare et klik og alle lamper, lys, det hele forsvinder. Bilen er død og kan ikke starte. Jeg tjekker sikringer og hvad min begrænsede kendskab til biler ellers kunne finde på. Da jeg tjekker batteriet får jeg hevet lidt i kablerne der sidder til på den røde pol. Så tænder lys, lamper og det hele funger igen. Så mærker jeg ikke mere til det et par dage. Men så vil bilen ikke starte efter at have holdt stille i nogle timer. Jeg får startet bilen med startkabler. Men igen næste gang jeg skal bruge den er den død igen. Det virker som om at den kan startes igen ganske få sekunder efter at den har været igang men venter man længere end det har batteriet ikke nok power. Jeg har haft en lader sat til hvor man kan se værdien stige som den lader op. Her kan man dog også se at batteriet er går langsomt dødt igen meget kort efter opladning. Mit spørgsmål er jo så bare hvad det er problemet kan være. Er det bare et nyt batteri? Er der noget der står og trækker strømmen når den holder stille. Og det et problem jeg derfor vil få igen med det evt nye batteri? Skal siges at jeg er alt andet end klog på biler. Så hvis en vil hjælpe forklar da venligst med enkle ord og bær over med mig hvis dette spørgsmål er dumt. På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dødt batteri?
  • #1   10. okt 2011 Du har selv svaret. Nyt batteri så er du kørende igen.
    Hvis du har mistanke om at der er forbrug når bilen er slukket, så tager du et multimeter og piller det ene kabel af batteriet. Derefter stiller du multimetret til at måle Ampere (A). Typisk er der både mulighed for at måle A og Miliampere (mA). Der stiller du den på A, der vil typisk sidde en 10A sikring. Nu kobler du multimetrets ledninger på henholdsvis din netop afmontere ledning og på dit batteri. Du vil nu kunne se hvor meget strøm der bliver trukket.
    Viser den nul så prøver du at måle mA. Viser den også nul har du intet forbrug. Men viser den noget så aflæser du det og laver et nyt indlæg, for så har du forbrug der dræner dit batteri.
    Når du måler skal alt være som om bilen er parkeret. Du skal sørge for at din dør er lukket, ellers vil dit kabinelys bruge strøm og du måler noget forkert.


  • flemming h
    flemming h Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 32 Svar: 61
    #2   10. okt 2011 Okay jamen det vil jeg gøre som det første i morgen. Ellers må jeg lige vende tilbage. Tak for din gode og nemme forklaring, som selv jeg da kunne forstå. Fortsat god nat herfra. smiley

  • #3   10. okt 2011 Få tjekket de store kabler til batteriet..
    Det tyder stærkt på at det er løse forbindelser eftersom bilen fint starter kort efter den har fået starthjælp.


  • #4   10. okt 2011 min gik også bare død,nyt batteri på,

  • #5   10. okt 2011 Skru en prop af batteriet hvis du kan. Lugter det af rådne æg - ja så er batteriet faldet sammen og du skal have et nyt. Min Mondeo har lige lavet samme nummer som du beskriver.

  • flemming h
    flemming h Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 32 Svar: 61
    #6   10. okt 2011 Den viser 0,02 på begge to? smiley

Kommentér på:
Dødt batteri?

Annonce